خلاقیت والدین برای اتاق کودک
31 مرداد 1401 ساعت 15:58

خلاقیت والدین برای اتاق کودک

بعنوان کودک  اغلب ما در خانه هایی بزرگ شده ایم که پدر و مادر از نقاشی کردن و نوشتن روی دیوار ما را منع میکردند. خط خطی کردن روی دیوار یکی از رفتارهای طبیعی کودک  برای نشان دادن خلاقیت و ابراز عقاید و خصوصیات می باشد. اینکه گاهی اوقات به فرزندتان اجازه بدهید به طور آزادانه خلاقیت خودش را ابراز کند ایده ی بدی نیست. در این مقاله از نازدونه نیز به برخی از روش های خلاقیت والدین برای اتاق کودک میپردازیم.
بیماری کرونا باعث شد که مردم بیشترین زمان خود را در خانه سپری کنند و این زمان مناسبی برای فعالیت های خلاقانه با کودکان را سبب شد. از طرفی با آنلاین شدن مدارس فرصت مناسبی پدید آمد که اتاق کودک را تبدیل به محیط مناسبی برای درس خواندن و وقت گذراندن بیشتر کودک کنید.

روش های خلاقیت برای اتاق کودک

رنگ کردن، چسباندن استیکر 

طراحی اتاق کودک با رنگ و تم های دلخواه یک فرصت بسیار عالی برای سپری کردن خانواده در کنار هم نیز می باشد.
استفاده از ترکیب طرح و رنگ های متفاوت با توجه به بودجه ی شما علاوه بر اینکه ظاهر اتاق کودک را جذاب می کند باعث احساس آرامش و راحتی برای او می شود و یکی از روش های بکارگیری خلاقیت والدین برای اتاق کودک است.
با توجه به سلیقه ی شخصی خود می توانید از کاغذی دیواری، استیکر و پوستر استفاده کنید. بعضی از طرح های بلک لایت در تاریکی زیبایی خاصی به اتاق می دهد.

استفاده از وسایل دست ساز؛ از روش های خلاقیت والدین برای اتاق کودک 

ساخت دکور و وسایل دست ساز نیز علاوه بر افزایش خلاقیت کودک می تواند آموزنده باشد برای مثال ساخت گلدان با بطری های پلاستیکی که نحوه ی مراقبت از گیاهان را نیز آموزش می دهد. طراحی اتاق با عکس های دوستان و خانوادگی، استفاده از صدف و ... نمونه هایی از این موارد است.

قفسه و کمد اتاق کودک

قفسه و کمد اتاق کودک:

قفسه و کمد نیز به عنوان بخشی  مهمی از دکور اتاق به شمار می رود که با توجه به رنگ و دیزاین اتاق باید انتخاب شود. استفاده از کمدهایی با شکل های جالب و خاص باعث جذاب تر نشان دادن اتاق می شود.

تخته سیاه روی دیوار از بهترین روش های خلاقیت برای اتاق کودک

تخته سیاه روی دیوار از بهترین روش های خلاقیت برای اتاق کودک

یک قسمت از اتاق را شبیه به تخته سیاه طراحی کنید که قابل شست و شو باشد و اجازه دهید کودک روی آن نقاشی و خط خطی کند. بیشترین چیزی که والدین می خواهند استفاده ی کمتر از وسایل کامپیوتری و موبایل توسط کودک است پس داشتن یک محیط به این صورت باعث می شود کودک تمایل به بازی و بروز خلاقیت داشته باشد.

شاید به این مقالات هم علاقه مند باشید:

روش های درست تنبیه کودک، که حتما والدین باید بدانند

چطور به کودکمان بیاموزیم اتاق خود را تمیز کند

یادگیری مهم ترین اصول تربیت کودکان + 9 نکته



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!