ترکیب رنگ لباس دختر بچه
16 دی 1402 ساعت 11:56

ترکیب رنگ لباس دختر بچه

احتمالا یکی از چالش هایی که هنگام خرید لباس دختر بچه ها با آن روبرو می شوید انتخاب ترکیب رنگی مناسب است، زیرا در صورت متناسب نبودن ترکیب رنگی لباس کودک ظاهر و استایل کودک جذابیت خود را از دست می دهد.

واضح و مبرهن است که هنگام انتخاب رنگ لباس هیچ محدودیت و مرزی وجود ندارد اما برای داشتن ترکیبی جذاب باید به هماهنگی و هارمونی رنگ ها دقت داشته باشید، با رعایت چند نکته و قوانین هماهنگی رنگ ها می توانید ست های جذابی را انتخاب کنید، ما در این مقاله از نازدونه (لباس بچگانه در رشت) به بررسی برخی نکات و قوانین ترکیب رنگ لباس دختر بچه پرداخته ایم اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که به ظاهر پرنسس کوچکتان اهمیت می دهید در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت ترکیب رنگ لباس دختر بچه

آیا با روانشناسی رنگ ها و تاثیر آن بر روحیه کودکان آشنایی دارید؟

ممکن است این تصور وجود داشته باشد که ترکیب رنگ لباس دختر بچه ها در خرید بی اهمیت باشد اما واقعیت چیز دیگری است و رنگ لباس کودک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با کمک تحقیقات مختلف انجام شده بر روی کودکان مشخص شد که تاثیر رنگ ها بر روی روحیه و روان کودکان بسیار زیاد است.

با توجه به نتایج این تحقیقات، کودکان همه چیز را بر اساس رنگ آن دسته بندی می کنند. همچنین نسبت به رنگ های مختلف واکنش متفاوتی دارند، به عنوان مثال نسبت به رنگ هایی مثل سبز، آبی و قرمز واکنشی مثبت دارند اما به رنگ هایی مانند مشکی، قهوه ای و خاکستری تیره عکس العمل مثبتی از خود نشان نمی دهند. بنابراین با توجه به اینکه رنگ لباس بچه ها در روحیه و انرژی آنها تاثیر به سزایی دارد بهتر است از رنگ های شاد و روشن و متناسب با روحیه کودک در استایل آن ها استفاده کنید و کمتر به سراغ طیف رنگ های تیره بروید

ترکیب رنگ لباس دختر بچه

رنگ های مکمل و متمم چیست؟

به طور کلی رنگ ها به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شوند :

رنگ های اولیه یا همان رنگ های اصلی :

به رنگ های قرمز، زرد و آبی که از ترکیب هیچ رنگ دیگری ساخته نشده اند رنگ های اصلی گفته می شود.

رنگ های ثانویه یا رنگ های فرعی:

به رنگ هایی که از مخلوط کردن رنگ های اصلی باهم به وجود می آیند رنگ های ثانویه می گویند، به طور مثال با ترکیب دو رنگ اصلی قرمز و آبی میتوانیم رنگ بنفش را بسازید.

رنگ های مکمل: هر رنگ ثانویه مکمل رنگ اصلی خود است یه این معنی که این دو رنگ یکدیگر را کامل می کنند. رنگ های مکمل مخالف هم هستند، و معمولا با ترکیب آنها باهم ست جذابی خواهید داشت مانند دو رنگ مکمل آبی و نارنجی. اما این به این معنی نیست که همیشه با کنار هم قرار دادن رنگ های مکمل نتیجه مطلوبی بگیرید مانند دو رنگ زرد و نارنجی که مکمل هم هستند اما باهم هماهنگی ندارند.

10 پیشنهاد ترکیب رنگ لباس دختر بچه:

1- صورتی و آبی کمرنگ

وقتی حرف از ترکیب رنگ لباس دختر بچه به میان می آید اولین رنگی که به ذهن همه خطور می کند رنگ صورتی است. و از آنجایی که با ترکیب این رنگ جذاب در کنار آبی روشن می توانید یک استایل زیبا داشته باشید. به طوریکه به عنوان مثال یک بلوز صورتی را با یک شلوار جین آبی روشن باهم ست کنید

 

ست لباس دخترانه صورتی و آبی کمرنگ

2- زرد و سبز

دو رنگ سبز و زرد هر دو رنگ های پر انرژی و جذابی هستند که هماهنگی جذابی باهم دارند به طوری که حس انرژی رنگ زرد تکمیل کننده احساس سر زندگی رنگ سبز است. با ترکیب دو رنگ زیبا و پر انرژی زرد و سبز می توانید ست های جذابی برای کودکان استایل کنید که القا کننده حس انرژی و طراوت هستند، مثلا با یک بلوز یا تیشرت زرد به همراه یک دامن یا شلوار سبز یک استایل شاد و جذاب بسازید.

 

ست لباس دخترونه زرد و سبز

3- آبی و سفید

سفید یک رنگ خنثی است و دستمان را در ترکیب رنگ ها بازتر می گذارد. با استفاده از رنگ سفید در کنار بسیاری از رنگ ها می توانید ست های جذابی تهیه کنید یکی از این رنگ ها آبی است می توانید با یک تاپ آبی به همراه دامن پفی سفید یک ست پرنسسی استایل کنید. برای این ست بهتر است از آبی تیره استفاده کنید.

ست لباس دخترانه آبی و سفید

4- قرمز و سورمه ای

با اینکه قرمز و سورمه ای دو رنگ کاملا متفاوت متضاد با یکدیگرند اما با ترکیب این دو رنگ باهم استایلی جذاب خواهید داشت. ترکیب سورمه ای که القا کننده مقاومت و اعتماد به نفس است با قرمز که بیانگر احساسات قوی و انرژی است هارمونی جذابی را ایجاد می کند. به عنوان نمونه می توان تیشرت قرمز را با شلورک جین سورمه ای ست کرد.

ست لباس دخترانه قرمز و سورمه ای

5- طوسی و زرشکی

طوسی رنگی خنثی است که شاید به تنهایی نمای جذابی نداشته باشد اما زمانی که رنگی گرم مانند زرشکی را با آن ست کنید یک استایل شیک و جذاب خواهید داشت. به عنوان مثال می توانیم شلوار جین طوسی را به همراه یک بافت زرشکی باهم ست کنید. ترجیحا برای داشتن استایلی زیباتر بهتر است از طوسی روشن استفاده کنید.

ست لباس دخترانه طوسی و زرشکی

6- یاسی و سفید

رنگ های پاستیلی همیشه حس آرامش و شادابی منتقل می کنند همچنین سفید رنگی پرکاربردی بوده و در ترکیب رنگ ها با آن محدودیت کمتری دارید. به عنوان مثال زمانی که رنگ سفید را با رنگ روشنی مانند یاسی ترکیب کنید استایلی شاد و زیبا خواهید داشت. تصور کنید دخترک زیبای شما با یک شلوارک سفید و یک تاپ یا تیشرت یاسی چه استایل جذابی خواهد داشت.

ست لباس دخترانه یاسی و سفید

7- آبی تیره و زرد

با ترکیب شدن حس آرامش و اعتماد رنگ آبی با احساس انرژی رنگ زرد هارمونی جذابی ایجاد خواهیم کرد که انژری مثبت را منتقل می کند. با یک شلوار جین آبی و یک بلوز زرد پررنگ یا یک پیراهن زرد به با یک جوراب شلواری سورمه ای کودک قشنگ ما یک استایل زیبا و خاص خواهد داشت.

ست لباس دخترانه آبی تیره و زرد

8- سبز و نارنجی

رنگ سبز یکی از پرکاربردترین رنگ ها است که حس سرزندگی و طراوت به ارمغان می آورد، با ترکیب آن با رنگ های گرم مانند نارنجی، که حس اشتیاق و شور را منتقل می کند ست های خاص و جذابی می توانید استایل کنید. با یک شلوار سبز و بلوز نارنجی ستی خاص دارید که احساس نو شدن و شوق را القا می کند.

ست لباس دخترانه سبز و نارنجی

9- طوسی و صورتی

ترکیب طوسی و صورتی همیشه زیبا و خاص بوده است از کنار هم قرار گرفتن طوسی که رنگ خنثی است و صورتی که رنگی گرم با احساس مهربانی و عشق می باشد می باشد استایل جذابی خواهید داشت که منتقل کننده احساسات عمیق و مهربانی است. برای مثال با یک سارافون طوسی و کت صورتی یک ست شیک داشته باشید. برای این ست بهتر است از صورتی کمرنگ استفاده کنید.

 

ست لباس دخترانه طوسی و صورتی

 

10- کرم و زرشکی

کرم رنگی خنثی است که حس آرامش و ظرافت را القا می کند ترکیب آن با رنگ زرشکی که بیانگر حس قدرت و اعتماد به نفس است تناقض جذابی ایجاد می کند که حس آرامش و شور و هیجان را همزمان منتقل می کند. برای استایل این ترکیب رنگ زیبا می توانید بلوز کرم را با دامن یا سارافون زرشکی ست کنید.

ست لباس دخترانه کرم و زرشکی
 
 

ترکیب رنگ لباس دختر بچه با رنگ سال 2024

همانطور که می دانید رنگ هلویی (Peach Fuzz) به عنوان رنگ سال 2024 معرفی شده ، اگر علاقه مند هستید بیشتر درباره این موضوع بدانید مقاله معرفی رنگ سال 2024 را در نازدونه مطالعه کنید. اما چه رنگ هایی برای ست کردن با هلویی مناسبند؟ رنگ هلویی تناژی گرم دارد و بهتر است با رنگ های مکمل ترکیب شوند. در ادامه چند ست پیشنهادی برای این رنگ آورده ایم
1- سبز نعنایی : که احساس تازگی و طراوت را منتقل می کند.
2- زغالی : حس جنب و جوش و چالاکی را القا می کند.
3- آبی فیروزه ای: رنگی که حس راحتی و آسودگی را بیان می کند.
4- سفید شیری: این رنگ بیانگر حس لطافت و ظرافت است
5- سورمه ای: این رنگ بیانگر اعتماد به نفس و مقاومت می باشد
 

کلام پایانی

با وجود همه این ها انتخاب ترکیب رنگ لباس دختر بچه کاملا سلیقه ای است و با نظر و سلیقه شخصی خود می توانید استایل های خاص و متفاوتی بسازید. برای این کار حتما نظر فرزند خود را در انتخاب رنگ لباسش بپرسید در این صورت او از استایل خود احساس رضایت بیشتری خواهد داشت.



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!