انواع لباس نوزاد در زمستان
02 آذر 1401 ساعت 15:41

انواع لباس نوزاد در زمستان

انواع لباس نوزاد در زمستان

تنوع مدل های لباس نوزادی بسیار بالا بوده ولی نکته ی قابل توجه جنس و کیفیت این لباس هاست، زیرا پوست بدن نوزادان بیشتر از هر گروه سنی حساس بوده و در زمستان نیازمند مراقبت بسیار زیادی هستند. بنابراین باید بدانیم برای نوزادمان چه لباسی و با چه ویژگی هایی بخریم. نازدونه (فروشگاه اینترنتی لباس بچگانه) در این مقاله به معرفی انواع لباس نوزاد در زمستان می پردازد.

لباس زمستانی نوزاد دختر

کودکان در زمان نوزادی از نظر مدل لباس تفاوت آنچنانی با هم ندارند و بیشتر این تفاوت در رنگ و طرح خود را نشان می دهد. رنگ صورتی پرطرفدارترین رنگ و طرح های عروسکی و گلدوزی پرطرفدارترین طرح برای لباس زمستانی نوزاد دختر است. لباس نوزادی یکی از مواردیست که والدین جنسیت نوزاد خود را با آن نشان می دهند. رنگ سفید به دلیل خنثی بودن در زمان بدو تولد چه برای نوزادان دختر و چه پسر طرفدار دارد. بعضی از مدل های مجلسی لباس نوزادی توردار بسیار زیبا برای دختران موجود است که در جشن و مهمانی ها میتوانند بپوشند. برای لباس های زمستانی نوزاد رنگ های گرم فاقد جنسیت هستند و تقریبا هر رنگی را به راحتی می توانید برای نوزاد دختر استفاده کنید. 

در زمستان سرهمی های گرم و ضخیم با کلاه های نرم بافتنی و پوم دار علاوه بر زیبایی گرمای کافی را برای نوزاد فراهم می کند. بعضی از سرهمی ها دارای دستکش هستند در صورتی که سرهمی دستکش نداشت حتما از دستکش مناسب و گرم استفاده کنید. بافت برخی از دستکش های بافتنی باز است و هوای سرد رد و بدل شده و دست نوزاد گرم نمی شود. بعضی از بافت ها هم مناسب نوزاد نبوده و باعث حساسیت برای پوست او می شوند. در تمامی لباس های نوزادی راحتی و آزاد بودن را در نظر بگیرید. طرح های گل دار برای نوزادان دختر بین والدین به خصوص مادرها از جذابیت خاصی برخوردار است.

در انتخاب لباس زمستانی مناسب نوزاد قبل از زیبایی، کیفیت لباس برای گرم نگه داشتن به حد کافی را در نظر بگیرید. بیش از حد لباس پوشاندن صرفا باعث گرم شدن نوزاد نمی شود و چه بسا او را آزار دهد و باعث بهانه جویی و گریه شود. برای نوزادان دختر کاپشن های با مدل های فانتزی بسیار زیبایی وجود دارند که علاوه بر حفظ گرمای بدن نوزاد حس رضایت مادر را برای پوشاندن لباس های لوس دخترانه بر فرزند خود سبب می شود. همچنین در صورتی که جنس لباس بیرونی ضدآب نیست مراقب باشید به هیچ وجه نوزاد در معرض باران قرار نگیرد و لباسش خیس نشود تا مبادا باعث بیمار شدن او شود.

لباس زمستانی نوزاد پسر

ست های لباس نوزادی زمستانی پسرانه شامل کلاه، پاپوش، سرهمی، بلوز و شلوار و .... در طرح و رنگ های متفاوت موجود هستند. ست های چند تیکه والدین را از دردسر چگونه ست کردن لباس راحت می کنند. از خریدن لباس هایی که یقه تنگ دارند و باعث می شود نوزاد در هنگام پوشیدن و در آوردن لباس اذیت شود خودداری کنید. تعداد لباس های نوزاد در زمستان بیشتر از بزرگترهاست البته باید دمای محیط را درنظر بگیرید. دو لایه ی اولیه لباس نوزاد باید بهاری و پنبه باشد و سپس از لباس های گرم و ضخیم استفاده کرد. به دلیل رشد سریع نوزاد از خریدن لباس های زیاد برای او خودداری کنید زیرا به سرعت لباس ها برایش کوچک می شود. لباس هایی که دارای بند و تیکه های قابل جدا شدن هستند یا لباس هایی که پرز دارند و فقط ظاهرشان نرم است اصلا مناسب نوزاد نیست و ممکن است باعث آسیب به او شود. لباس نوزادی پسرانه را ساده انتخاب کنید یا طرح های کاملا دوخت شده که روی لباس کار شده باشد.

برای نوزادان پسر رنگ آبی پرطرفدارترین رنگ و طرح های اسپرت و کارتونی پرطرفدارترین طرح می باشد. رنگ سفید، طوسی و قرمز نیز در بین نوزادان پسر مورد استفاده قرار می گیرد. البته که رنگ دارای جنسیت نیست و به سلیقه ی والدین بستگی دارد. با اینکه رنگ تیره باعث جذب گرما در زمستان می شود ولی برای لباس کودک مناسب نیست پس رنگ های گرم و شاد را می توان جایگزین کنید. لباس های که یک سره هستند گزینه ی بهتری در زمستان هستند و گرمای بدن نوزاد را به خوبی حفظ می کنند و در زمان تعویض پوشک نیز مشکلی نخواهید داشت.

سرهمی های ضخیم و لایه دار که گرمای بدن نوزاد را حفظ کند همراه با کلاه های بافتنی و دستکش علاوه بر زیبایی نوزاد را از سرما مصون می کند. اصولا سرهمی های نوزادی دارای جوراب هستند با این حال باید یک جوراب مناسب بغیر از آن به پای نوزاد پوشاند. در صورتی که سرهمی فاقد جوراب بوده یا کاپشن و شلوار بر تن کودک کردید نسبت به جورابی که به کودک می پوشانید بیشتر حساسیت نشان داده و حتما گرمای پای کودک را باید حفظ کنید. 

انواع لباس زمستانی نوزاد

به یاد داشته باشید قبل از هر لباسی چه برای نوزاد دختر و چه پسر یک زیرپوش و شلوار به نوزاد بپوشانید وگرنه لباس های زمستانی ضخیم کارایی لازم را نخواهند داشت. داشتن پتو برای مواقع ضروری توصیه می شود. هر تعدادی که لباس می پوشید یک لایه اضافه تر برای کودک مناسب است.

در صورتی که از نکات لازم اطلاع داشته باشید خرید لباس نوزاد علاوه بر اینکه برایتان دغدغه نبوده و باعث ایجاد استرس و کلافگی نمی شود بلکه به یک تجربه ی لذت بخش تبدیل شده که خاطره اش برای همیشه در ذهنتان ثبت می شود.

انواع لباس زمستانی نوزاد

کاپشن از انواع لباس نوزاد در زمستان

از شش ماهگی با توجه به جثه نوزاد می توانید کاپشن های گرم و سبک به او بپوشانید. کاپشن باید دارای آستر بوده تا مانند یک عایق حرارتی عمل کرده و باعث حفظ گرمای بدن نوزاد شود. از جنس های ضدآب استفاده کنید. توجه داشته باشید جنس لایه داخلی کاپشن ضدحساسیت باشد. از خریداری کاپشن هایی که دکمه هایشان به راحتی جدا می شوند خودداری کنید، دکمه های پرسی که به راحتی بسته شده و به آسانی توسط کودک باز نمی شوند برای کاپشن های نوزادی گزینه ی بهتری است. لباس های زیپی برای دوران نوزادی پیشنهاد نمی شود ولی به طور کل زیپ های پارچه ای مناسب ترین زیپ برای لباس کودکان است.

یکی از طراحی های کارآمد و مفید برای لباس های زیپ دار کودکان به خصوص کاپشن به این صورت است که در انتهای زیپ، زیر گردن کودک که بسته می شود تیکه ای از خود پارچه دوخته شده که از برخورد زیپ با پوست کودک جلوگیری می کند. کاپشن هایی با کلاه خزدار گزینه ی مناسبی برای نوزاد نمی باشد زیرا کلاه اصولا بزرگتر از سر نوزاد می باشد و ممکن است خز وارد دهان او شود. کاپشن نوزادی باید راحت باشد و کمی از اندازه ی کودک بزرگتر باشد تا بتوان چند لایه لباس در زیر آن به نوزاد پوشاند. اگر دارای کشبافت یا کش است در قسمت مچ دست و کمر به نوزاد فشار وارد نکند و آزاد باشد. 

لباس زمستانی نوزاد

سویشرت لباس مناسب نوزاد در زمستان

سویشرتی که ضخیم بوده و دارای لایه داخلی کرک دار و در عین حال ضدحساسیت باشد گزینه ی مناسبی در سرمای زمستان است ولی به تنهایی کافی نیست. سویشرت و کاپشن با یکدیگر برای گرم شدن نوزاد بسیار کارآمد است. تنگ نبودن سویشرت برای نوزاد به خصوص در قسمت مچ و کمر و داشتن احساس راحتی و لطافت نکته ی مهمی است زیرا در غیر اینصورت باعث آزار و بهانه گیری او می شود.

لباس های زمستانی مناسب نوزادان

ژاکت نوزادی برای نوزادان

بعضی از بافت ها باعث خارش پوست نوزاد می شود این تصور را نداشته باشید که هر نوع بافتی برای کودکان مناسب است. ژاکت های نوزادی با بافت نرم مثل سلانیک گزینه ی مناسبی برای زیر کاپشن و سویشرت می باشد. رنگ های تیره باعث جذب گرما می شود ولی از آنجایی که اغلب والدین علاقه ای به پوشاندن لباس های تیره رنگ به نوزاد خود ندارند می توانید از رنگ های گرم و شاد استفاده کنید. 

زمستون چی برای نوزاد بپوشیم؟

سرهمی و شلوار؛ از لباس های نوزادی در زمستان

سرهمی های دخترانه و پسرانه نوزادی زمستانی که دارای لایه داخلی پشمی و گرم هستند و تمامی قسمت های بدن نوزاد را می پوشانند گزینه ی مناسبی در فصل سرد چه پاییز و چه زمستان هستند. هر جنس پشمی مناسب نوزادان نیست و ممکن است نسبت به برخی حساسیت نشان دهند. راحتی و کیفیت اولویت انتخاب هر نوع لباسی برای کودکان در هر سنی می باشد.

در خریداری لباس کودک از بدو تولد توجه به بازه ی سنی نکته ی مهمی است زیرا یک سری مدل ها بر فرض مثال داشتن منگوله در لباس دخترانه برای بازه ی سنی مشخصی قابل استفاده نیست و ممکن است کودک آن را بکند و ببلعد در صورتی که در سنین بالاتر که کودک دارای قدرت درک بیشتری است و از آسیب های ممکن اطلاع دارد مشکلی ندارد. ضد آب بودن جنس آخرین لایه ی لباس های بیرونی نوزادان در فصل زمستان تا حد امکان نکته ی قابل توجهی است.

در صورتی که از سرهمی استفاده می کنید شلوار را هم برای نوزادتان فراموش نکنید. شلوار برای گرم نگه داشتن پاها نیاز است. از خریدن شلوارهایی که گت دار هستند و مچ تنگی دارند برای نوزادان پرهیز کنید. جنس های نرم و لطیف مثل سوپر پنبه لاکرا علاوه بر نرمی و لطافت و ضدحساسیت بودن ضخامت لازم را دارند و برای استفاده در محیط خانه بسیار مناسب هستند ولی در محیط بیرون از خانه به تنهایی گرمای کافی را سبب نمی شوند.

سرهمی نوزادی در زمستان

در صورتی که سرهمی دارای جوراب و دستکش باشد یه دستکش و جوراب نازک هم که تنگ نباشد در زیر آن به نوزاد بپوشانید. جنسی که برای جوراب و دستکش پیشنهاد می شود سوپر پنبه لاکرا است که علاوه بر نرمی و لطافت ضدحساسیت می باشد.

برای آخرین لایه لباس بیرونی نوزاد طرح های عروسکی و برجسته روی لباس در صورتی که نوزاد نتواند آن را جدا کند و دارای قطعات ریز قابل جدا شدن نباشد و مهم تر از همه نوزاد را اذیت نکند مشکلی ندارد. توجه کنید که طرح از روی لباس کار شده باشد. برای لباس های داخل خانه نوزاد تا حد امکان طرح های ساده انتخاب کنید. 

کلاه، جوراب، پاپوش و کفش لازمه لباس زمستانی نوزاد

توجه کنید دمای بدن نوزاد و بزرگسال متفاوت است و نباید به خیال اینکه دمای خانه بالاست و خودتان احساس گرما می کنید لباس های کمی به نوزاد بپوشانید. حتی در خانه نیز از جوراب استفاده کنید و پای نوزاد را گرم نگه دارید.

داشتن کلاه، دستکش و جوراب برای پوشاندن سر، دست و پا به خصوص برای محیط بیرون از خانه الزامی است و نباید نسبت به آن سهل انگاری کرد زیرا باعث بیمار شدن نوزاد می شود. 

اگر در محیط خانه هستید از کلاه های پارچه ای با جنس سوپر پنبه لاکرا و اگر در محیط بیرون هستید کلاه هایی با بافت نرم که سفت نباشد و کشسانی کافی داشته باشند و سر کودک را تحت فشار قرار ندهد برای نوزادان استفاده کنید.

تا قبل از راه رفتن کودک نیاز به کفش با زیره سفت نیست و جوراب و پاپوش های نرم و راحت گزینه ی مناسب تری هستند. بهترین نوع پاپوش، پاپوش های نخی هستند. چه جوراب چه کفش و پاپوش نباید تنگ باشد و باید جنس نرم و انعطاف پذیری داشته باشند. برای نوزادانی که به تازگی راه افتاده اند و مسافت های کوتاهی را قدم بر می دارند پاپوش بافتنی لطیف یا کفش نرم که برای جلوگیری از لغزندگی دارای برجستگی باشند گزینه ی مناسبی است. این نکته را در نظر داشته باشید که علاوه بر حفظ گرمای پای نوزاد نباید از ترس بیمار شدن او در زمستان از تنفس پاها در طولانی مدت جلوگیری کرد.

البته کودکان در سه سال اول تولد رشد سریعی دارند در نتیجه سایز پا دائما در حال تغییر استان و باید به تغییرات سایز پا توجه کنید مبادا که پاپوش و جوراب برایش تنگ شده و باعث ناراحتی او شود.

پاپوش به عنوان جوراب رو فرشی نیز شناخته شده ولی امروزه پاپوش های نوزادی مخصوص زمستان در طرح و رنگ های بسیار متنوع و زیبا که علاوه بر خانه برای بیرون نیز طراحی شده اند مخصوص نوزادان دختر و پسر موجود هستند.

 

در سایت نازدونه لباس های نوزادی با کیفیت سوپر پنبه لاکرا، فوق العاده نرم و ضدحساسیت و قیمت مناسب به صورت پک یا جداگانه موجود هستند؛ که می توانید از قسمت سیسمونی به راحتی انواع لباس نوزاد در زمستان را انتخاب و خریداری کنید. 

 

 



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!