چندین توصیه جهت مقابله با کرونا
22 فروردین 1401 ساعت 15:31

چندین توصیه جهت مقابله با کرونا

بیشتر از دو سال است که همه ما به زندگی با کرونا عادت کرده‌ایم. دیگر دیدن ماسک و دستکش برای همه ما به چیزی عادی تبدیل شده است. کرونا آرامش روان را از ما گرفته و هر روز با پخش شدن یک واریانت جدید، بیشتر برای ما شاخ و شانه می‌کشد. در این میان دغدغه والدین چندین برابر شده است و همواره با خود می‌اندیشند که چگونه می‌توانند از کودکان خود در برابر کرونا محافظت کنند.

مقابله با کرونا

به همین دلیل ما در این جا قصد داریم به دغدغه‌های شما در این زمینه پاسخ دهیم و بدین گونه باری از روی شانه‌های شما برداریم. پس لطفاً ما را در این مطلب از وب‌سایت مجموعه نازدونه همراهی بفرمایید.

توصیه‌های عمومی برای مقابله با کرونا

دریافت واکسن، رعایت فاصله اجتماعی، شستن مکرر دست‌ها و استفاده از ماسک برای کودکان بالای ۲ سال، مواردی هستند که به کرات در زمینه مقابله با کرونا توصیه می‌شوند. کرونا اکثر اوقات در کودکان باعث بروز یک بیماری خفیف می‌شود و گاهی اوقات حتی بدون علائم ظاهر می‌شود. از آنجایی که کودکان زیر ۲ سال نمی‌توانند ماسک بزنند یا واکسن دریافت کنند، به همین دلیل باید به روش‌های دیگری از آنها در برابر کرونا محافظت کرد.

ماسک چگونه مانع از گسترش ویروس کرونا می‌شود؟

افراد آلوده به ویروس کرونا حتی اگر هیچ علائمی نداشته باشند با نفس کشیدن، صحبت، سرفه یا عطسه کردن ویروس کرونا را پخش می‌کنند. در صورتی که فرد آلوده به ویروس کرونا از ماسک استفاده کند، مانع از رسیدن ویروس به سایر افراد و در نتیجه بیمار شدن آنها می‌شود. در نتیجه اگر اطرافیان کودکان زیر ۲ سال از ماسک استفاده کنند، مانع از ابتلای آنها به کرونا می‌شوند.



چرا کودکان زیر ۲ سال نباید از ماسک استفاده کنند؟

توجه داشته باشید که کودکان زیر ۲ سال نباید به دلایل زیر ماسک بزنند:

  •  کودکان مجاری تنفسی کوچکی دارند، به همین دلیل تنفس از طریق ماسک برای آنها سخت است.
  • اگر تنفس از طریق ماسک برای کودک سخت شود، نمی‌تواند به تنهایی ماسک را از روی صورتش بردارد و یا این را به دیگران بگوید، به همین دلیل ممکن است خفه شود.
  • بندها و کش‌های ماسک ممکن است توسط کودک بلعیده شده و باعث خفگی او شود.
  • به احتمال زیاد کودکان سعی می‌کند ماسک را بردارند، به همین دلیل بیشتر از حد معمول صورت خود را لمس می‌کند. از این رو خطر ابتلا به کرونا در آنها افزایش می‌یابد.

نحوه محافظت از کودکان در برابر کرونا

شما می‌توانید با رعایت برخی از موارد، مانع از ابتلای کودک خود به ویروس کرونا شوید. به عنوان مثال:

  •  از حضور در جمع‌های شلوغ خودداری کنید و همواره فاصله ایمن خود را با دیگران حفظ کنید.
  •  تمام افراد بالای ۱۲ سال در یک خانه باید واکسن کووید ۱۹ را به صورت کامل دریافت کنند. به این صورت احتمال ابتلا به کرونا و در نتیجه انتقال آن به کودکان کاهش می‌یابد
  •  مانع از نزدیکی کودک به افراد بیمار شوید.
  •  دست‌های خود را مکرراً بشویید و این کار را به کودکان خود نیز بیاموزید.
  •  به کودک خود بیاموزید در فضای بیرون از خانه به چشم‌ها، بینی و دهان خود دست نزند.
  •  در صورت عطسه یا سرفه، حتماً از دستمال کاغذی استفاده کنید و این کار را به کودک خود نیز بیاموزید.
  • اگر به کرونا مبتلا شدید، در خانه ماسک بزنید و حتی‌الامکان خود را قرنطینه کنید و تنها در صورت ضرورت (مانند شیر دادن) با رعایت نکات بهداشتی به کودک خود نزدیک شوید.
  •  اگر کودک خود را با کالسکه بیرون می‌برید سعی کنید بخشی از روی کالسکه را با یک پارچه تمیز بپوشانید؛ توجه داشته باشید که حتماً باید فضایی برای تنفس کودک در نظر بگیرید.

سخن آخر

رعایت نکات فوق مانع از ابتلای کودک شما به ویروس کرونا می‌شود. اگر کودک شما دارای بیماری زمینه‌ای است، رعایت این نکات بیش از پیش اهمیت پیدا می‌‎کند. بهترین راه برای مقابله با کرونا، واکسیناسیون است. پس اگر کودک شما در سن واکسن قرار دارد، حتماً باید نسبت به واکسیناسیون او اقدام کنید.

ضد عفونی دست ها

در ضمن فراموش نکنید که شاید کرونا مدت‌های مدیدی مهمان ما باشد، اگر به این دلیل مانع از فعالیت کودک خود در فضای آزاد شوید و او را در خانه محبوس کنید، زمینه را برای مشکلات جسمی و عاطفی او در آینده مهیا می‌کنید. از این رو بهتر است مرتباً کودک خود را به یک ناحیه خلوت ببرید تا بتواند انرژی خود را در فضای آزاد تخلیه کند.

 



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!