علائم شایع امیکرون در کودکان
18 فروردین 1401 ساعت 14:14

علائم شایع امیکرون در کودکان

کرونا از روزی که به عنوان یک مهمان ناخوانده به زندگی ما راه یافته است، هر بار با واریانت‌های جدید ما را غافلگیر می‌کند. همه ما عادت کرده‌ایم وحشت‌زده به نقطه‌ای از جهان که واریانت جدید در آنجا پدید آمده است نگاه کنیم و با نگرانی اخبار مرتبط با آن را پیگیری کنیم. این بار کرونا با واریانت امیکرون که اولین‌بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، وجود خود را به ما یادآوری کرد.

شایع‌ترین علائم امیکرون در کودکان

شواهد نشان داده‌اند که واریانت امیکرون خفیف‌تر از سایر واریانت‌های کرونا است اما مسئله مهم در مورد امیکرون این است که برخلاف سایر واریانت‌های کرونا، بیشتر کودکان را هدف قرار می‌دهد؛ به همین دلیل باعث وحشت والدین شده است. آشنایی با علائم شایع امیکرون در کودکان به والدین کمک می‌کند سریع‌تر برای درمان کودک خود دست به کار شوند. به همین دلیل ما در این مطلب از وب‌سایت مجموعه نازدونه با زبانی ساده شایع‌ترین علائم امیکرون در کودکان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.



شایع‌ترین علائم امیکرون در کودکان

امیکرون برخلاف سایر واریانت‌های کرونا بیشتر سیستم تنفسی فوقانی را مورد حمله قرار می‌دهد. بسیاری از علائم امیکرون در کودکان شبیه سرماخوردگی است، به همین دلیل تشخیص آن گاهی واقعاً سخت می‌شود و به آزمایش‌های تخصصی نیاز دارد. بر اساس داده‌هایی که از کودکان ۸ تا ۱۲ ساله مبتلا به امیکرون به دست آمده است، علائم شایع امیکرون در کودکان شامل موارد زیر است:

  • خستگی
  • تنگی نفس یا مشکل در تنفس
  • دردهای عضلانی
  • سر درد
  • از دست دادن چشایی یا بویایی
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • گلو درد
  • آبریزش بینی
  • عطسه
  • تب و لرز
  • سرفه

علائم شایع امیکرون در کودکان

در برخی از موارد مشکلات گوارشی مانند اسهال و بثورات پوستی نیز گزارش شده است. در مواردی نیز عفونت مجاری تنفسی در اثر امیکرون باعث می‌شود که کودک هنگام سرفه صدایی گرفته داشته باشد که به اصطلاح به آن خروسک می‌گویند.
هر چند این علائم تا حد زیادی شبیه سرماخوردگی هستند اما به عقیده پزشکان اگر والدین علائمی مانند اسهال، بثورات پوستی، تب، آبریزش بینی و گرفتگی صدا (خروسک) را در کودک خود مشاهده کردند، باید بدانند که به احتمال زیاد کودک آنها به امیکرون مبتلا شده است.
البته در بیشتر مواقع جای نگرانی نیست، زیرا کودکان سیستم ایمنی قوی دارند. در هر حال مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات لازم توصیه می‌‎شود، مخصوصاً در کودکانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

سخن آخر

هرچند شدت امیکرون در کودکان چندان زیاد نیست، اما والدین باید تا حد ممکن از کودکان خود مراقبت کنند تا کمتر درگیر این بیماری شوند، زیرا ابتلای کودکان به کرونا و امیکرون، احتمال مبتلا شدن آنها به دیابت نوع ۲ در بزرگسالی را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، والدین باید سعی کنند با دور نگه‌داشتن کودکان خود از مناطق پرجمعیت و تکمیل واکسیناسیون آنها، تا حد امکان مانع از ابتلای آنها به امیکرون شوند.
پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، این حرف شاید در مورد کرونا بیشتر از سایر بیماری‌ها صدق کند. معلوم نیست کرونا چه تأثیراتی بر بدن کودکان بگذارد که شاید بعدها خود را در بزرگسالی نشان دهند.



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!