ترک عادت خواباندن کودک روی پا
07 شهریور 1402 ساعت 00:47

ترک عادت خواباندن کودک روی پا

زمان هایی را تصور کنید که از شدت خستگی توان هیچ کاری را ندارید اما کودکتان فقط روی پا به خواب می رود. در چنین شرایطی چه کاری انجام می دهید؟ سختی را به جان می خرید و اجازه می دهید کودکتان روی پا به خواب برود؟ ما در این مقاله از فروشگاه لباس بچه گانه نازدونه میخواهیم به بررسی ابعاد مختلف این قضیه بپردازیم و چند روش برای ترک عادت خواباندن کودک روی پا به مادران مهربان نازدونه ای پیشنهاد دهیم.

 

عوارض خواباندن بچه روی پا

خواباندن بچه روی پا از قدیم و الایام رواج داشته و یک روال پذیرفته شده بود، اما به مرور دلایل مختلفی پیدا شد که به مادران پیشنهاد شد از خواباندن کودک روی پا جلوگیری کنند و یا آن را به حداقل برسانند. در ادامه برخی از عوارض خواباندن بچه روی پا را با هم مطالعه می کنیم.

  • کاهش کیفیت خواب کودک به این دلیل که همیشه با تکان های زیاد به خواب می رود.
  • عدم عادت به خواباندن روی پا و تکان دادن، به این دلیل که با هر بار بیدار شدن شما باید مجدد این فرایند را تکرار کنید.

اگرچه که تکان دادن آرام کودک تاثیر بدی ندارد اما تکان دادن طولانی مدت کودک برای خواباندن کار درستی نبوده و نیست. همچنین خواباندن کودک روی پا به دلیل وابستگی کودک به این نوع خواب اشتباه است. 

 

چگونه کودک را عادت دهیم خودش بخوابد

قبل از اینکه به راه های ترک عادت خواباندن کودک فکر کنیم بهتر است از این امر پیشگیری کنیم و سعی کنیم روش هایی را برای مستقل خوابیدن کودک دنبال کنیم. بنابراین در این بخش به پاسخ سوال چگونه کودک را عادت دهیم خودش بخوابد؟ می پردازیم.

  1. کودک را روی پا نخوابانید.
  2. از راه رفتن هنگام خواباندن کودک جلوگیری کنید.
  3. خودتان نزیک نوزادتان بخوابید و هر از گاهی چک کنید.
  4. سعی کنید همیشه کودک را در فضایی امن، نیمه تاریک و آرام بخوابانید.
  5. عروسکی که همیشه همراه دارد را کنار او بخوابانید.
  6. لوازم تکنولوژی مثل تلفن همراه، تلوزیون و ... را در ساعات خواب او از دسترس خارج کنید.
  7. در خواباندن کودک در فضایی مستقل قاطع باشید.

احتمالا وبلاگ «۵+۱ نکته طلایی برای خواباندن کودک» در این مسیر به شما کمک خواهد کرد؛ پس پیشنهاد میکنیم که حتما مطالعه بفرمایید.

 

راه حل های ترک عادت خواباندن کودک روی پا

راه حل های ترک عادت خواباندن کودک روی پا

حالا به مرحله ای میرسیم که کودکتان به روی پا خوابیدن عادت کرده و شما برای خواباندن او چاره ای جز آن ندارید، اما نگران نباشید اگر موارد زیر را به صورت قاطعانه رعایت کنید حتما به نتیجه مطلوبی خواهید رسید.

  • سعی کنید آرام آرام شروع به صحبت از تنها خوابیدن کنید.
  • از همان ابتدای ترک عادت او را به اتاق دیگری نبریِد، بلکه مدتی را در کنار او بخوابید اما اجازه ندهید روی پای شما بخوابد.
  • سعی کنید از روش هایی استفاده کنید که نیاز است ابتدا کنار هم بخوابید، به طور مثال شروع به خواندن کتاب هایی با تصویر کنید که نیاز است در کنار هم دراز بکشید و عکس ها را مشاهده کنید. (اوایل ممکنه با چند صفحه نخوابد، بنابراین چند کتاب همراه خود داشته باشید تا زمانی که در کنار شما به خواب رود.)
  • سعی کنید زمانی به رخت خواب بروید که کودکتان آماده خواب است.(یعنی انرژی کمتری نسبت به سایر ساعات روز داشته باشد.) 
  • فضایی آرام و نیمه تاریک برای خواب آماده کنید.
  • مهم تر از همه  در ترک این عادت قاطع باشید.

 

کلام آخر نازدونه

در کلام آخر نازدونه به شما پیشنهاد میکنم سعی کنید از روش قصه گویی یا بازی هایی به این شکل استفاده کنید تا در کنار هم به خواب بروید. اگر شما هم در این مورد تجربه ای دارید با مادران نازدونه ای در میان بگذارید.



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!