اهمیت خوردن صبحانه قبل از مدرسه
13 شهریور 1401 ساعت 17:02

اهمیت خوردن صبحانه قبل از مدرسه

سال ها مطالعه نشان داده است که خوردن صبحانه سالم به بهبود هوشیاری، تمرکز، حافظه، توانایی حل مسئله و کمک می کند. بنابراین خوردن صبحانه قبل از مدرسه برای دانش آموزان یکی از ملزوماتی است، که اغلب با خوردن آن مخالفت میکنند؛ در این مقاله به اهمیت خوردن صبحانه قبل از مدرسه و روش هایی برای ترغیب کودکان به خوردن صبحانه میپردازیم.

فواید صبحانه خوردن برای کودکان

مطالعات نشان داده کودکانی که خوردن وعده صبحانه را رعایت کرده و به تعویق نمی اندازند، موفقیت درسی بهتری دارند. در واقع گرسنگی است که باعث کاهش تمرکز، افزایش خستگی شده و در نهایت باعث خوب پیش نرفتن کارها میشود. در این بخش از مقاله نازدونه (فروشگاه اینترنتی لباس بچگانه) میتوانیم دلایل اهمیت خوردن صبحانه قبل از مدرسه را مشاهده کنیم.

افزایش تمرکز از فواید صبحانه خوردن برای کودکان

کودکانی که صبحانه میخورند و سپس در کلاس های درسی حاضر میشوند، تمرکز بهتری دارند. دانش آموزانی که صبحانه نمیخورند و این وعده مهم را به طور کل از وعده های غذایی خود حذف میکنند، سخت تر آنچه را آموزش داده میشود، درک میکنند و به طبع حفظ کردن آن نیز دشوارتر میشود.

افزایش انرژی کودک

زمانی که فرزند شما به خواب میرود برای ساعات طولانی غذا به بدن او نمیرسد، در نتیجه قند خون بدن کاهش می یابد: بنابراین باید پس از بیدار شدن با یک صبحانه سالم که پر از مواد مغذی است، این کمبود را جبران کند. در چنین حالتی خوردن یک صبحانه عالی باعث افزایش انرژی و تمرکز کودک خواهد شد و بالعکس در صورتی که این کمبود جبران نشود کودک بی حال و خسته به نظر میرسد.

تاثیر خوردن صبحانه در نمرات

خوردن صبحانه تاثیر مستقیمی بر افزایش نمرات ندارد، اما همانطور که در نکات بالا ذکر کردیم، خوردن صبحانه در یادگیری تاثیر زیادی دارد و به طبع زمانی که فرد درس ها و آموخته ها را به خوبی درک کرده باشد و آنها را به یاد داشته باشد، زمان امتحان و آزمون نیز، راحت تر و بدون استرس به سوالات پاسخ می دهند.

صبحانه و تاثیر آن بر جسم

زمانی که فرزندتان یک وعده غذایی مهم مثل صبحانه را از وعده هایش حذف میکند، بدن احساس نیاز به غذا را با وعده های دیگر که معمولا پر کالری هستند جایگزین میکند، که در طولانی مدت منتهی به چاقی خواهد شد. پس خوردن صبحانه در زمان خودش باعث جلوگیری از خوردن غذاهای غیر مفید و غیر ضروری خواهد شد.

بهترین صبحانه برای کودکان

بهترین صبحانه برای کودکان

شما باید به دنبال بهترین صبحانه برای کودکی باشید که پس از فعالیت های فراوان و بعد از خوردن آخرین وعده، چیزی نخورده است. باید توجه داشته باشید صبحانه کودکتان باید در عین کامل بودن، جذاب و رغبت برانگیر باشد، در غیر این صورت کودک با یک نمیخورم صبحانه را پس میزند.

صبحانه های مفید برای کودک

  • سبزیجات
  • شی کم چرب
  • تخم مرغ
  • کره بادام زمینی
  • کشمش
  • موز
  • پنیر به همراه گردو

اینها تنها مواردی از صبحانه های مفیدی بود که نازدونه (فروشگاه اینترنتی لباس بچگانه) به شما پیشنهاد کرد، اگر شما هم صبحانه ی مفیدی برای کودکتان حاضر کرده اید، با مادران نازدونه ای در میان بگذارید.

شاید به ای مقالات هم علاقه مند باشید؛

روش های تشویق کودکان به مطالعه

قوانین ست مادر دختری

قوانین ست پدر پسری



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!