نکات خرید لباس راحتی کودکانه
12 اردیبهشت 1402 ساعت 10:43

نکات خرید لباس راحتی کودکانه

اگر جزو والدینی هستید که به استایل و عین حال راحتی فرزندتان اهمیت می دهید، علاوه بر شکل و شمایل لباس بچه گانه، باید به یکسری نکات دیگر هم توجه کنید! با توجه به این نکات می توانید برای فرزند دلبندتان لباسی انتخاب کنید که علاوه بر زیبا بودن، راحت و دلپذیر هم باشد. اگر هنوز دقیقا نمی دانید که درباره چه نکاتی حرف میزنیم، اصلا نگران نباشید؛ چراکه با خواندن این وبلاگ از نازدونه، متوجه همه نکات مهم خرید لباس راحتی کودکانه خواهید شد.

 

۱) راحتی لباس کودک را در اولویت قرار دهید

اولین نکته ای که حین خرید لباس بچگانه باید به آن توجه کنید، راحتی لباس فرزند دلبندتان است. مهم نیست چقدر تیشرتی که انتخاب کرده اید با استایل فرزندتان ست است و چقدر به او می آید، اگر فرزندتان با پوشیدن آن اذیت می شود، به هیچ عنوان نباید آن تیشرت را بخرید. برای مثال یک بلوز شلوارک راحتی پسرانه خیلی بهتر از یک سب پر زرق و برقی است که فرزندتان با آن احساس راحتی ندارد. با این کار به دلبندتان این درس مهم را می دهید که همیشه راحتی خود را در اولویت قرار دهد.

 

۲) حواستان به سایز لباس راحتی بچگانه باشد

یکی دیگر از نکات مهمی که حین خرید لباس راحتی بچگانه باید به آن توجه کنید، سایز بندی لباس است. برای انتخاب سایز مناسب اگر حضوری و همراه با فرزندتان به فروشگاه می روید، حتما لباس را پرو کنید. اگر هم بدون فرزندتان به خرید می روید یا خرید آنلاین می کنید، علاوه بر سایز کلی، باید حتما به سایز بندی جزئی (قد، دور سینه، بلندی فاق، دور ران و...) هم توجه کنید.

برای راحتی شما عزیزان ما در فروشگاه آنلاین نازدونه، تمامی سایز بندی های جزئی را قرار داده ایم تا یک خرید آسان و درست را تجربه کنید! در ضمن از آنجایی که بچه ها در حال رشد هستند، پیشنهاد می کنیم که دور لباس های خیلی چسب و اندامی را خط بکشید.

 

 نکات خرید لباس راحتی بچه گانه

 

۳) رنگ مناسبی را برای لباس کودک انتخاب کنید

علم روانشناسی ثابت کرده که رنگ لباس روی حال و احوال آدم تاثیر مستقیم می گذارد. لباس هایی با رنگ تیره در طولانی مدت می تواند باعث منزوی و افسرده شدن بچه ها شود؛ بنابراین بهتر است برای فرزندانتان لباس هایی با رنگ روشن و شاد انتخاب کنید. نکته دیگر اینکه بهتر است فرزندتان را درگیر کلیشه های رنگ لباس نکنید؛ اینکه رنگ صورتی برای دخترها و رنگ آبی برای پسرهاست، یک تصور فرسوده است که اصلا لازم نیست فرزندتان خبری از آنها داشته باشد.

در انتها پیشنهاد می کنیم که حتما برای کودکان بالای ۵ سال، مسئولیت انتخاب رنگ لباس را برعهده خودش بگذارید؛ این کار روی قدرت تصمیم گیری و اعتماد به نفس کودک تاثیر بسیار مثبتی دارد. در ضمن برای داشتن یک انتخاب اصولی، پیشنهاد میکنیم که حتما وبلاگ «راهنمای انتخاب رنگ های مناسب لباس کودک» را مطالعه کنید.

 

۴) به جنس لباس راحتی فرزندتان اهمیت دهید

چهارمین نکته مهمی که حین خرید لباس راحتی پسرانه و دخترانه باید به آن توجه کنید، جنس لباس است. با خرید یک لباس جنس خوب برای فرزند دلبندتان، هم کار خودتان راحت می شود و هم دردانه تان! حالا چرا اینگونه گفتیم؟ اول اینکه چون وقتی جنس یک لباسی خوب باشد، در برابر جنب و جوش های بچه ها مقاوم بوده و سریع پاره نمی شود، علاوه بر آن به راحتی در برابر شست و شو هم رنگ پس نمی دهد.

از طرف دیگر لباس های کودکانه جنس خوب، لطیف و نرم بوده و باعث اذیت شدن دلبندتان نمی شوند! قبلا در وبلاگ «پارچه های مناسب برای لباس راحتی کودکانه» ۵ تا از بهترین جنس های لباس بچگانه را معرفی کرده ایم که احتمالا برایتان مفید خواهد بود؛ حتما مطالعه بفرمایید.

 

به نظر شما حین خرید لباس راحتی بچگانه دیگر به چه نکاتی باید توجه کرد؟!

حتما نظر تجربیاتتان را از بخش نظرات با ما سایر کاربران نازدونه در میان بگذارید!



بیشتر بخوانیم


1 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • کاربر مهمان

    14 اردیبهشت 1402 ساعت 10:50

    ممنون از مقاله عالیتون