معرفی ۵ پارچه مناسب برای لباس راحتی کودکانه
06 اردیبهشت 1402 ساعت 15:33

معرفی ۵ پارچه مناسب برای لباس راحتی کودکانه

یکی از دغدغه های والدین حین خرید لباس راحتی پسرانه و دخترانه، انتخاب بهترین جنس پارچه است! در این مقاله از فروشگاه اینترنتی لباس بچه گانه نازدونه، ضمن معرفی ویژگی های بهترین پارچه برای لباس کودکان، لیستی از پارچه های اعلی برای لباس راحتی پسرانه و دخترانه در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید انتخاب درست تر و خرید راحت تری داشته باشید.

 

ویژگی های بهترین پارچه لباس راحتی بچگانه 

انتخاب پارچه مناسب و جنس خوب، جزو مهم ترین مراحل خرید است؛ حالا چون بچه ها پوست حساس تری دارند، اهمیت این موضوع در خرید لباس راحتی کودکانه خیلی بالاتر می رود. شما وظیفه دارید لباسی را برای فرزند دلبندتان انتخاب کنید که پارچه اش به پوستش آسیب نزند و سبب تحریک آن نشود. به این منظور پیشنهاد می کنیم که همیشه پارچه های لطیف، نرم و سبک را برای دلبندتان انتخاب کنید. خرید لباس های کودکانه ای با پارچه لغزنده، چسبان و خیلی ضخیم را به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکنیم.

یکی دیگر از ویژگی های بهترین پارچه لباس راحتی دخترانه و پسرانه، مقاومت بالا در برابر شستشو و جنب و جوش کودکان است. از آنجایی که بچه ها مدام درحال بازیگوشی هستند و احتمال لک شدن لباس هایشان زیاد است، حتما باید حین خرید لباس به این ویژگی پارچه اش توجه کنید. در ادامه بهترین پارچه های لباس راحتی را برایتان معرفی کرده ایم!

 

۱) پارچه نخ پنبه 

نخ پنبه یکی از بهترین پارچه ها برای لباس های خانگی کودکانه، مثل بلوز شلوارک راحتی پسرانه یا تاپ شلوارک راحتی دخترانه و... است. مهم ترین دلیلی که سبب شده این پارچه را در صدر لیست این وبلاگ قرار دهیم، جنس نرم و لطیف آن است؛ چراکه این پارچه از رشته نخ های ریز و ظریف ساخته شده است. یکی دیگر از دلایلی که سبب محبوبیت این پارچه برای لباس های راحتی پسرانه و دخترانه شده، این است که به راحتی پس از شستشو خشک می شود. اگر شما هم جزو مادرانی هستید که این موضوع برایتان اهمیت دارد، حتما لباس هایی با پارچه نخ پنبه برای دلبندتان بخرید.

 

۲) پارچه وال 

یکی دیگر از پارچه های مناسب برای لباس راحتی کودکان، پارچه وال است. این پارچه شباهت زیادی به نخ پنبه دارد، با این تفاوت که کمی نازک تر بوده و ساختار ضعیف تری دارد. نکته لباس هایی با پارچه وال این است که هوا به راحتی در آنها جریان پیدا می کند. برای راحتی و آرامش دردانه هایتان، انتخاب لباس هایی از جنس وال طرح دار یا وال نخی سوییسی، بسیار مناسب است.

 

پارچه مناسب برای بلوز شلوارک راحتی پسرانه

 

۳) پارچه ملانژ

پارچه های ملانژ که عموما به رنگ طوسی (با خطوط تیره و روشن) ارایه می شوند، ترکیبی از نخ و مواد هستند. این پارچه ها با توجه به قیمت پایینی که نسبت به سایر پارچه ها دارند، یک گزینه مناسب برای لباس های خانگی و راحتی کودکان است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که امکان دون دون شدن پارچه های ملانژ، بعد از استفاده طولانی مدت، وجود دارد.

 

۴) پارچه نخی 

لباس های بچگانه ای با جنس ۱۰۰٪ نخی، قطعا جزو بهترین انتخاب ها برای فرزندتان به ویژه در فصل گرم تابستان است. این پارچه ها در عین سبک و خنک بودن، رطوبت و عرق را هم از بدن بچه ها دور می کند. حین خرید لباس های نخی کودکانه، حواستان به سایز لباس باشد؛ چون این پارچه ها آبرفت زیادی دارند. پیشنهاد می کنیم لباس های نخی راحتی فرزندانتان را حتما با آب خنک بشویید.

 

۵) پارچه لنین 

لنین از جمله پارچه های مناب برای لباس راحتی پسرانه و دخترانه است. این پارچه از الیاف کتان بوده و بافت ساده ای دارد؛ به همین دلیل نرمی، لطافت و سبکی را برای فرزندانتان به ارمغان می آورد. هرچند که پارچه لنین زود چروک می شود اما باتوجه مزایایی که ذکر کردیم، پیشنهاد میکنیم که حتما لباس های راحتی از جنس لنین نازک را در فصل گرم تابستان، برای فرزندتان تهیه کنید.



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!