راهنمای انتخاب رنگ های مناسب لباس کودک
27 شهریور 1401 ساعت 18:16

راهنمای انتخاب رنگ های مناسب لباس کودک

رنگ ها روی روحیه بچه ها تاثیر زیادی دارند! این یک موضوع روانشناسی ثابت شده است؛ بنابراین لازم است که پدر و مادرها در انتخاب رنگ لباس بچگانه، دقت زیادی کنند. در این وبلاگ از مجله نازدونه قصد داریم به شما در انتخاب رنگ لباس کودکانه کمک کنیم.

 

روانشناسی رنگ ها برای کودکان

به جای اینکه یک نسخه بنویسیم که فلان رنگ و بیسار رنگ را برای لباس کودکتان انتخاب کنید، ترجیح می دهیم شما را با روانشناسی رنگ ها برای کودکان آشنا کنیم. قطعا آگاهی از اینکه هر رنگی چه تاثیری روی دردانه تان می گذارد، در انتخاب رنگ های مناسب لباس کودک، خیلی به شما کمک خواهد کرد.

  • رنگ آبی در لباس کودک، باعث آرام شدن او و ایجاد حس آرامش و امنیت درونی کودکان می شود. این رنگ لباس برای کوکان بیش فعال، بسیار موثر و مناسب است.
  • رنگ سبز در لباس کودک، باعث آرامش بچه ها می شود و روی موفقیت های تحصیلی او تاثیر گذار است.
  • رنگ زرد در لباس کودک، روی انگیزه، حافظه، شور و شوق کودک تاثیر می گذارد. اما استفاده زیادی از این رنگ باعث تقویت حس عصبانیت بچه ها می شود.
  • رنگ نارنجی در لباس کودک می تواند اشتها، شور و اشتیاق کودکان را بالا ببرد. همچنین این رنگ باعث تقویت هوش بچه ها هم می شود.
  • رنگ قرمز در لباس کودک، شادابی و انرژی او را بالا خواهد برد. البته استفاده بیش از حد از این رنگ می تواند باعث ایجاد حس اضطراب و پرخاشگری در کودکان شود.
  • رنگ صورتی در لباس کودک، احساسات بچه ها را تقویت می کند. البته استفاده بیش از حد از این رنگ می تواند باعث ایجاد هیجان کاذب در کودکان شود.
  • رنگ بنفش در لباس کودک، علاوه بر آرامش دهنده بودن، اعتماد به نفس و خلاقیت بچه ها را هم بالا می برد.

 

بهترین رنگ های مناسب لباس کودکان

حقیقت این است که بهترین و بدترین رنگی برای لباس کودکان وجود ندارد. یک رنگ برای یک کودک، با توجه موقعیت، فصل، رنگ پوست و خصوصیات، بهترین است اما همان رنگ برای کودکی دیگر با ویژگی های متفاوت، می تواند بدترین رنگ لباس باشد.

به طور کلی برای انتخاب رنگ های مناسب لباس کودکتان، پیشنهاد می کنیم که از رنگ های روشن و متنوع، با ترکیب های شاد و جذاب استفاده کنید! درست است که گفتیم بدترین و بهترین رنگی وجود ندارد، اما نتیجه ترکیب رنگ ها، بهترین و بدترین دارد؛ در ادامه درباره اش، کامل تر توضیح داده ایم.

 

راهنمای انتخاب رنگ لباس بچگانه

 

ترکیب رنگ های مناسب لباس بچگانه

انتخاب یک ترکیب رنگ مناسب برای لباس کودکان -هم از جهت زیبایی و هم از جهت تاثیری که روی حال و هوای کودک می گذارد- دارای اهمیت زیادی است. آنقدر زیاد که ما یک وبلاگ کامل را به «راهنمای انتخاب ترکیب رنگ لباس بچگانه» اختصاص دادیم. اما اینجا هم برای عزیزانی که ترجیح می دهند خلاصه وار درباره ترکیب رنگ های مناسب لباس کودکانه بدانند، لیستی از بهترین ترکیب رنگ ها را آورده ایم.

  1. سبز و زرد
  2. سفید و صورتی
  3. نارنجی و آبی
  4. زرشکی و سفید
  5. قرمز و آبی
  6. طوسی و سفید
  7. آبی و صورتی

 

آخرین حرف درباره انتخاب رنگ لباس کودک

در انتها جدا توصیه می کنیم که به هیچ عنوان تاثیر روانشناسی رنگ های لباس بر کودکان را دست کم نگیرید. اگر واقعا روحیات بچه برایتان مهم است، سعی کنید اکثرا لباس هایی با رنگ روشن برایش انتخاب کنید؛ البته توجه به سلیقه، علاقه و انتخاب دردانه تان هم بسیار با اهمیت است.



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!