روش‌های برخورد با کودکان لوس
19 مرداد 1399 ساعت 12:08

روش‌های برخورد با کودکان لوس

کودکانی که لوس هستند، اغلب دوست دارند همه‌ خواسته‌های آنها انجام شود و به دیگران احترام نمی‌گذارند. آموزش دادن کار سخت و مسئولیت‌پذیری به کودکان لوس کمک می‌کند تا آنها تلاش کنند و احترام به دیگران را یاد بگیرد. همچنین، اصرار مداوم والدین بر داشتن رفتارهای مناسب و احترام به دیگران، به فرزند شما نشان می‌دهد که رفتارهای او ناپسند و غیرقابل قبول است.
برخی از روش‌های برخورد با کودکان لوس در اینجا آورده‌ایم:

دادن وظیفه و مسئولیت به کودکان

مسئولیت‌ها و کارهای مختلفی را به فرزند خود بدهید. آنها را به عنوان فرصت‌هایی برای به دست آوردن چیزهایی که می‌خواهد، ارائه دهید. اگر کودکان برای دستیابی به اسباب بازی، بازی‌های کامپیوتری و غیره تلاش کنند از وجود آنها قدردانی خواهند کرد. انجام این کارها و مسئولیت‌ها به کودک شما کمک می‌کند تا یاد بگیرد که هیچ چیزی بدون تلاش به دست نمی‌آید.

لباس بچگانه

ایجاد احساس مسئولیت‌پذیری

باید به کودکان یاد دهید که مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرند و هیچ عذر و بهانه‌ای برای رفتارهای زشت و ناپسند او پذیرفته نیست. با این کار کودکان لوس شما متوجه می‌شوند که فقط خود او مسئول واکنش‌های رفتارها و کارهای خود است.

پیدا کردن استعدادهای کودک

والدین باید فرزندان خود را خوب بشناسند، استعدادهای آنها را کشف کنند و از علایق و اعتقادات آنها آگاهی داشته باشند. همچنین باید به آنها اهمیت دهند و ارزش قائل شوند. توجه کنید که باید اهمیت استعدادهای فرزند خود را به او اطلاع دهید و در مورد چیزهایی که خوب است، او را تشویق کنید.



متذکرشدن رفتارهای کودک

قوانینی را برای رفتارهای کودکان تعیین كنید و در مقابل رفتارهای کودک لوس صبور باشید اما همزمان جدی و آرام برخورد کنید. هنگامی که کودکان لوس، رفتارهای مناسبی دارند و کارهای مثبتی انجام می‌دهند، آنها را تشویق کنید تا متوجه عملکرد خوب خود شوند. این که فقط روی کارهای منفی تمرکز کنید موجب نارضایتی کودک می‌شود و می‌تواند نتیجه‌ی بدی داشته باشد.
برای همین توصیه می‌کنیم برای رفتارهای خوب و بد کودکان واکنش‌های مناسبی داشته باشید تا آنها متوجه تفاوت و نتیجه هر یک از رفتارهای خود شوند و رفتار مناسب را تشخیص دهند. اطمینان حاصل کنید که کودک درک کند که هیچ کس کودک لوس را دوست ندارد.

روش‌های برخورد با کودکان لوس

رفتار مناسب والدین

گاهی اوقات بهتر است شما با رفتار مثبت خود به کودک نشان دهید که کار او اشتباه است برای مثال با او مهربان باشید. قوانین خانه را تنظیم کنید و مطمئن شوید کودک شما از آنها پیروی می‌کند. اگر کودک این کار را نکرد، اطمینان حاصل کنید که عواقبی وجود دارد که باید با آن روبرو شود. همچنین احساسات شما نباید در همه جا و همه شرایط یکسان باشد. هنگام برخورد با فرزند خود آرام باشید. حتما هرگونه رفتار خوب را نیز تصدیق کنید. اگر رفتار بد به مجازات نیاز دارد، پس رفتار خوب به پاداش نیاز دارد. با این کار کودک شما را ترغیب می‌کنید که فرد بهتری باشد.
فراموش نکنید که باید در صورت لزوم به کودکان لوس «نه» بگویید، از دادن مادیات به کودک خود به جای زمان و عشق، پرهیز کنید. همچنین بیش از حد محدودکننده و بی پروا نباشید، صبور بودن را به فرزند خود بیاموزید. تصحیح رفتار فرزندتان آسان نیست، اما باید این کار را انجام دهید قبل از اینکه خیلی دیر شود.
رسیدگی کودکان به خصوص کودکان لوس کار ساده‌ای نیست، اما با صبر و تحمل و درک بسیار زیاد می‌توانید به خوبی با آنها برخورد کنید.

جمع‌بندی

رفتار درست با کودکان لوس کار ساده‌ای نیست، ولی خیلی هم پیچیده نیست که نتوانید از عهده آن برآیید. فقط کافیست روش‌هایی که در این مطلب مطرح کردیم را به درستی به‌کار بگیرید. این موارد شامل راهکارهای زیر است:

  1. دادن وظیفه به کودکان
  2. ایجاد حس مسئولیت‌پذیری
  3. کشف استعدادهای کودک
  4. متذکر شدن رفتارهای اشتباه
  5. درست رفتار کردن والدین

 

شاید به این مقالات هم علاقه مند باشید:

ترس از غریبه های در کودکان

نحوه رفتار با خواسته هاس کودکان



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!