نکات مهم ایمنی کودکان در تابستان
14 تیر 1401 ساعت 13:22

نکات مهم ایمنی کودکان در تابستان

از آن جایی که تابستان فصل تعطیلات است، از دیرباز این فصل مورد علاقه کودکان بوده و هست، بنابراین بسیاری از طبیعت گردی ها، سفرها و تفریحات نیز در همین فصل اتفاق می افتد. قاعدتا در چنین شرایطی کودکان در معرض خطراتی همچون گرمازدگی، آفتاب سوختگی، کم آبی بدن و بیماری های مرتبط با گرما هستند. برای اینکه کودکتان از خطرات ذکر شده مصون بمانند؛ کافی است چندین نکته ضروری و مهم درباره ایمنی کودکان در تابستان که در این مقاله به معرفی آنها می پردازیم را رعایت کنید تا کودکتان تابستان بی خطر و شادی را سپری کند.

ایمنی کودکان در تابستان

 

1. محافظت از پوست کودک در برابر گرما

قبل از هرچیز سعی کنید در ساعات اوج گرما از فعالیت در فضای آزاد و در مقابل نور مستقیم آفتاب خودداری کنید. در روز های آفتابی قبل از خارج شدن از منزل قطعا از کرم های ضد آفتاب مناسب، برای کودکتان استفاده کنید. حدودا هر سه ساعت یکبار بایدکرم ضد آفتاب را تمدید کنید، همچنین بلافاصله پس از آبکشی مجدد آن را تمدید کنید.

 

2. ایمنی کودکان از حشرات تابستانی

زمانی که به تابستان نزدیک میشویم، با گرم شدن هوا حشرات مختلفی پیدا میشوند. جهت جلوگیری از نیش حشرات، قبل از ورود به فضای ازاد از مواد دفع کننده حشرات استفاده کنید.
باید بدانید که استفاده از لوسیون ها و صابون های معطر ممکن است باعث توجه این حشرات شوند.
همچنسن سعی کنید دست ها و پاهای کودتان را بپوشانید تا از نیش حشرات در این فصل در امان باشد.
 

 

3. علائم گرمازدگی را بشناسید

زمانی که هوا رو به گرما میرود، گرمازدگی یکی از مواردی است که سلامت کودکان را تهدید میکند. کودکان پس از ورزش و یا بازی در هوای گرم و زیر نور آفتاب دچار گرمازدگی میشوند. بنابراین شما با شناخت کامل بر گرما زدگی و علائم گرمازدگی میتوانید از وقوع آن پیشگیری کنید و یا در صورت گرمازدگی به سرعت علائم آن را تشخیص داده و به درمان بپردازید.
اکثرا گرما زدگی در اثر کاهش مایعات بدن و تعریق زیاد -که موجب کم آبی میشود- اتفاق می افتد؛ برخی از علائم گرمازدگی در کودکان ممکن است شامل موارد زیر باشد:
  • سردرد
  • سرگیجه یا ضعف
  • بیشتر شدن تعریق
  • غش
  • افزایش دمای بدن(100 تا 104)
  • مور مور شدن بدن
  • گرفتگی عضلات
  • افزایش تشنگی
  • حالت تهوع

 

4.پوشیدن لباس بچگانه مناسب تابستان

اصولا در این فصل برای کودکان کمتر از 6 ماه لباس های پوشیده مناسب است، زیرا لباس های پوشیده کودکان را از نیش حشرات به خصوص در شب ها حفظ میکنند. اما برای کودکانی که فعالیت زیادی دارند و بیشتر ساعات خود را مشغول بازی و ورزش درفضای آزاد هستند لباس های خنک، راحت و رنگ شاد مناسب است. شاید علاقه داشته باشید مقاله 20 مدل لباس تابستانه پسرانه در نازدونه را مطالعه کنید.

 

5. نوشیدن آب کافی از نکات مهم ایمنی کودکان در تابستان

زمانی که کودک شما در حال بازی و ورزشدر هوای گرم است، سبب تعریق بیش از حد بدن میشود؛ بنابراین شما باید آب مورد نیاز بدن کودک را تامین کنید. کودکان نسبت به بزرگترها بیشتر مستعد کم آبی هستند. البته میزان آبی که کودک باید بنوشد با توجه به فعالیت، وزن و سن کودک تغییر میکند. باید توجه داشته باشید افراط در نوشیدن آب نیز پیامدهای خود را به دنبال دارد.

 

6.استفاده از کلاه و عینک

یکی از نکات مهم ایمنی کودکان در تابستان استفاده از کلاه و عینک است. در واقع کلاه و عینک آفتابی از برخورد مستقیم نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش به چشم و چهره کودک جلوگیری میکند و شدت آن را کاهش می دهد.

لباس بچگانه

7. احتیاط در انتخاب مکان بازی

در انتخاب مکان برای بازی کودکان دقت لازم را به کار ببرید. با توجه به اینکه هوای گرم جذب کننده میکروب ها است پس باید مکان هایی را برای بازی انتخاب کنید که در صورت برخورد پوست کودک با لوازم، چمن و زمین بازی آسیبی در معرض میکروب ها و بیماری های از این قسم نشود.
 

پیشنهاد و کلام آخر نازدونه درباره ایمنی کودکان در تابستان

در نهایت یکبار دیگر خلاصه ی نکات ایمنی کودکان در تابستان را باهم مشاهده میکنیم؛

  • محافظت از پوست کودک در برابر گرما
  • ایمنی کودکان از حشرات تابستانی
  • شناخت علائم گرما زدگی و رعایت آنها
  • نوشیدن آب کافی در تابستان
  • استفاده از کلاه و عینک
  • پوشیدن لباس بچگانه مناسب تابستان
  • انتخاب زمین بازی مناسب

نازدونه به شما پیشنهاد میکند با رعایت نکاتی که در این مطلب ذکر شد سلامت کودکتان را حفظ کنید. اگرچه این نکات ساده هستند اما رعایت کردن آنها تاثیر مهمی در سلامت کودک و سپری کردن تابستانی بی دغدغه می شود..

شاید به این مطالب نیز علاقه مند باشید.

جدید ترین ست خانوادگی سال 1401 + 10 مدل با تصویر

راهنمای خرید لباس بچگانه + 6 نکته مهم

تاثیر کتاب خواندن در دوران بارداری



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!