همه چیز را درباره پارچه پنبه تیپ لاکرا بدانید!
23 دی 1402 ساعت 15:19

همه چیز را درباره پارچه پنبه تیپ لاکرا بدانید!

پارچه پنبه تیپ لاکرا از آن دست پارچه هایی ست که به فصلی وابسته نیست و برای فصل های سرما و گرما مناسب است، این ویژگی مهم است که پارچه پنبه تیپ لاکرا را در لیست پارچه های محبوب تولیدی های لباس قرار داده است. البته باید بدانید که تنها ویژگی پنبه لاکرا این مورد نبوده و ما در ادامه این مقاله از نازدونه به بررسی مزایا و معایب آن می پردازیم.

مزایا و معایب پارچه پنبه تیپ لاکرا

پارچه پنبه تیپ لاکرا چیست؟

پارچه پنبه تیپ لاکرا به عنوان یکی از پارچه هایی که کشسانی بالایی دارد شناخته شده است، علت کشسانی این پارچه استفاده از الیاف مصنوعی (لاکرا) ست که باعث ایجاد 5 تا 8 برابر کشسانی میشود. در پارچه تیپ لاکرا از الیاف طبیعی نیز استفاده میشود. الیافت طبیعی این پارچه پنبه است و آنرا به یک پارچه تنفس پذیر و نرم تبدیل کرده است. وجود لاکرا در این پارچه باعث میشود این پارچه همواره اندازه اولیه خود را حفظ کند، حتی پس از شستشو با آب داغ این پارچه پس از خشک شدن به سایز اولیه برمیگردد. پارچه پنبه تیپ لاکرا از آنجایی که به سبب وجود الیاف مصنوعی (لاکرا) فرم بدن به خود میگیرد بیشتر در لباس زنانه کاربرد دارد.

درباره پارچه پنبه تیپ لاکرا

ویژگی پارچه پنبه تیپ لاکرا

همانطور که تا این بخش از مقاله متوجه شدید پارچه پنبه تیپ لاکرا مزایای بسیاری دارد، اما بهتر است بدانید که این مزایا هنوز تمام نشده و در ادامه به معرفی سایر ویژگی ها و مزایای ای پارچه اشاره میکنیم.

  1. کشسانی بالا (به دلیل وجود الیاف مصنوعی لاکرا)
  2. تنوع بالا در رنگبندی
  3. استحکام بالای پارچه(به دلیل وجود لاکرا پارچه لباس شل نمیشود)
  4. ثابت ماندن رنگ پارچه
  5. جلوگیری از تعریق(به دلیل وجود پنبه و منفافذ آن هوا در رفت و آمد است.)
  6. امکان شستشو با آب سرد یا گرم
  7. نرم و لطیف

همچنین بخوانید: 5 پارچه مناسب لباس راحتی کودک

رنگبندی پارچه پنبه تیپ لاکرا

معایب پارچه پنبه تیپ لاکرا

در کنار تمام خوبی هایی که ذکر کردیم حالا بهتر است کمی به معایب این پارچه هم بپردازیم. اگر چه مزایای پارچه پنبه تیپ لاکرا به قدری چشمگیر هست که این معایب به چشم نمی آید، با این حالا هنگام خرید پارچه و یا لباسی با این پارچه باید از تمامی مزایا و معایب آن آگاهی داشته باشید.. یکی از معایبی که میتوان به آن اشاره کرد این است که پارچه تیپ لاکرا در برابر پارگی مقاومت کمتری دارد. مورد دیگر این است که این پارچه از الیاف مصنوعی تولید شده و ممکن است برای افرادی که پوست حساسی دارند، حساسیت زا باشد. برای اینکه از این همه مزایا بی نصیب نمانید و مطمئن شوید که پارچه پنبه تیپ لاکرا برای شما حساسیتی ایجاد نمیکند، بهتر است یکبار آنرا امتحان کنید.

پارچه پنبه تیپ لاکرا

کاربردهای پارچه پنبه تیپ لاکرا

پارچه پنبه تیپ لاکرا به سبب تمام مزایایی که گفته شد کاربردهای زیادی دارد. برخی از این کاربردها در این مقاله از نازدونه لیست شده است.

  • لباسهای ورزشی: پارچه پنبه تیپ لاکرا به دلیل خاصیت کشسانی بالا که پیشتر نیز ذکر شد، برای استفاده در لباسهای ورزشی بسیار مناسب بوده و یک انتخاب عالی ست. این پارچه باعث میشود که ورزشکاران در حین ورزش احساس راحتی بیشتری داشته باشند.
  • لباسهای راحتی: به دلیل نرمی و راحتی پنبه موجود در پارچه پنبه تیپ لاکرا، یکی از انتخاب های خوب برای استفاده در لباسهای راحتی مناسب است. این پارچه باعث میشود که افراد در خانه و در هنگام استراحت احساس راحتی بیشتری داشته باشند.
  • لباسهای زنانه: این پارچه باعث میشود که لباسها فرم بدن را به خوبی بگیرند و ظاهری زیبا و جذاب ایجاد کنند و به همین دلیل در بسیاری از لباسهای زنانه، مانند لباسهای شب، لباسهای مجلسی، و لباسهای زیر استفاده میشود.
  • لباس بچگانه: ویژگی هایی مثل جلوگیری از تعریق، نرم بودن، تنفس پذیر بودن باعث شده تولیدی های لباس بچگانه مثل نازدونه در پوشاک بچگانه از پارچه تیپ لاکرا استفاده کنند.

10 نمونه لباس با پارچه پنبه تیپ لاکرا

در این بخش شما 10 نمونه از لباس های بچگانه با پارچه پنبه تیپ لاکرا را مشاهده میکنید. در صورت تمایل برای دیدن سایر تصاویر و اطلاعات هر محصول، روی تصویر موردنظر کلیک کنید.

بلوز شلوار با پارچه پنبه تیپ لاکرا

بلوز شلوار با پارچه پنبه تیپ لاکرا

بلوز شلوار بچگانه با پارچه پنبه تیپ لاکرا

لباس بچه با پارچه پنبه تیپ لاکرا

لباس بچه با پارچه پنبه تیپ لاکرا

لباس بچه گانه با پارچه پنبه تیپ لاکرا

لباس کودک با پارچه پنبه تیپ لاکرا

لباس بچگانه با پارچه پنبه تیپ لاکرا

لباس با پارچه پنبه تیپ لاکرا

ست لباس با پارچه پنبه تیپ لاکرا

 



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!