انواع سبک لباس کودک + نکات
16 اردیبهشت 1402 ساعت 14:22

انواع سبک لباس کودک + نکات

لباس کودک یکی از مهمترین نیازهای بچه ها در زندگی و همچنین یکی از دغدغه های مهم برای والدین است که هر روز با آن سر و کار دارند و تقریبا حساسیت های زیادی هم برای خرید بهترین لباس دارند. لباس کودکان باید برای سلامتی آن ها مناسب باشد، به پوست بدن کودکان آسیب نزند و موجب مشکلات پوستی و تنفسی در آن ها نشود.

در انتخاب لباس برای کودک، باید به جزئیاتی مانند اندازه، جنس، رنگ و طرح لباس ها توجه داشته باشید. علاوه بر آن برای اطمینان از سلامت فیزیکی کودک، باید اندازه لباس را با دقت انتخاب کرد که نه لباس برای کودک کوچک باشد و نه برای آن بزرگ باشد. اگر لباس کوچک باشد، به بچه صدمه میزند و کودک نمیتواند به خوبی با لباس خود حرکت کند و اگر بزرگ باشد، ممکن است بچه برای حرکت آزار ببیند و حرکت برای کودک سخت و آزار دهنده باشد.

جنس لباس هم بسیار مهم است! لباس هایی با جنسی نرم و لطیف برای پوست ظریف کودکان مناسب هستند. رنگ و طرح لباس نیز باید با توجه به سلیقه و شخصیت کودک انتخاب شود. بعضی کودکان علاقه مند به رنگ های جذاب و شاد هستند، در حالی که بعضی دیگر عاشق رنگ های ملایم و آرامش بخش هستند. در انتخاب لباس کودکانه، باید به محتوای قیمت نیز توجه کرد زیرا کودکان دائما در حال رشد هستند. هزینه لباس باید با کیفیت و جنس و سن کودکان نیز ارتباط داشته باشد.

راهنما انتخاب لباس مناسب برای کودک 

همانطور که گفته شد انتخاب لباس مناسب برای کودک، یکی از مهم ترین اموری است که برای والدین و مراقبین کودکان حائز اهمیت میباشد. برخی از مواردی که حتما در انتخاب یک لباس خوب و مناسب باید به آن توجه شود:

اندازه لباس بچگانه

علاوه بر اینکه لباس باید کاملا اندازه بچه باشد، باید به شکلی باشد که کودک در طول روز راحت باشد و بتواند به سادگی حرکت کند. در انتخاب لباس برای کودک، اندازه بسیار مهم است. لباسی که کوچک است و اندازه کودک نیست، میتواند به او صدمه بزند و موجب تنگی نفس شود و همچنین دامنه حرکتی کودک را کاهش دهد، همچنین یک لباس بزرگ نیز میتواند باعث ایجاد خطر در حین بازی کودک شود. به طور مثال لباس بلند و گشاد میتواند زیر پای کودک گیر کند و آسیب جدی به او وارد کند.

جنس لباس کودکانه

در انتخاب جنس لباس نیز برای کودک، باید به جنس پارچه و میزان نرمی آن توجه داشت. برای کودکان کوچک، لباس های نرم و بافته شده از پارچه های طبیعی مثل پنبه و لینن مناسب هستند. البته جنس لباس کودک میتواند به صورت گسترده ای متفاوت باشد و بسته به نوع لباس، فصل، مناسبت و سلیقه متفاوت است. پنبه یکی از جنس های رایج در لباس کودک است که نرم و راحت بودن آن، آن را به یکی از بهترین انتخاب ها برای لباس کودک تبدیل کرده است. نخ نیز مانند پنبه، نرم و راحت است و معمولاً برای تولید پوشاک کودک به کار میرود. پلی استر از جنس های پر کاربرد در لباس کودک است که ضدآب بودن و خشک شدن سریع آن، آن را به انتخاب مناسبی برای پوشاک کودکان در فصول بارانی تبدیل میکند.

الیاف مصنوعی مانند پلیآمید و الاستین نیز در برخی از لباس های کودکان استفاده میشوند تا به لباس انعطاف پذیری و سبکی بیشتری بدهند. با توجه به راحتی و سلامت کودکان، بهتر است از جنس های طبیعی مانند پنبه و نخ برای لباس کودک استفاده کرد. همچنین لباس هایی که در هوای گرم استفاده میشوند، باید خنک و سبک باشند، در حالیکه لباس هایی که در هوای سرد استفاده میشوند، باید گرم باشند و پرز نداشته باشند زیرا خود پرز باعث ایجاد آلرژی می شود که حتما باید لباس هایی از جنس های مناسب استفاده کرد.

طرح و رنگ بچگانه

طرح و رنگ لباس کودک بستگی به سلیقه شخصی و موقعیت اجتماعی دارد. در طرح لباس کودک میتوان از طرح های مختلفی مانند گل، حیوانات، شخصیت های کارتونی، شکلک ها و ... استفاده کرد. همچنین طرح لباس میتواند به شکل جودو، فوتبالیست، شناگر و ... باشد. در خصوص رنگ لباس هم میتوان از رنگ های مختلفی مانند سفید، مشکی، صورتی، آبی، قرمز و ... استفاده کرد. برای رنگ لباس کودک، معمولاً رنگ های شاد و روشن مورد استفاده قرار میگیرند که میتوانند شادی و شناخت کودک را افزایش دهند. به علاوه، برای فصول خاص مانند پاییز و زمستان، از رنگ های تیره تر و گرم تر مانند قهوه ای، خاکستری میتوان استفاده کرد. برای انتخاب طرح و رنگ لباس کودک، بهتر است با سلیقه خود و همچنین نیازهای فصلی و محل استفاده آن تطبیق دهید.
در نظر داشته باشید که لباس هایی که برای کودک خیلی پیچیده هستند و نیاز به بیشترین توجه و زمان برای پوشیدن دارند، میتوانند کودک را ناراحت کنند. لباس هایی با دکمه ها و زیپ های ساده که سریع بسته می شوند مناسب تر هستند. همچنین لباس های کودک باید به راحتی قابل شستشو باشند و لک گیر نباشند و بعد از شستشو نیز خیلی زود خشک شوند. همچنین لباس های کودک باید حفاظت مناسبی برای پوست آنها فراهم کنند. شما میتوانید برای خرید لباس های کودک از سایت  فروشگاه لباس بچگانه نازدونه  دیدن کنید.

 

انواع سبک لباس برای کودکان

 

انواع سبک لباس برای کودکان

لباس های کودک، در سبک ها و طرح های متنوعی تولید میشوند که به والدین امکان میدهد برای کودک خود، لباس مناسبی را انتخاب کنند. سبک لباس کودک همچنین بستگی به فصل، مناسبت و سلیقه شخصی دارد. در فصول گرم، لباس های نازک و سبک مانند تیشرت، شلوارک، شورت و لباس های آستین کوتاه برای کودکان مناسب هستند. همچنین لباس های شناگری، ورزشی و سبک برای فعالیت های کودکان در فصول گرم میتواند مناسب باشد. در فصول سرد، لباس های گرم مانند کاپشن، کت، کلاه و دستکش و ... برای کودکان مناسب هستند. همچنین لباسهایی مانند پلیور، شلوار، لباس های آستین بلند و ... میتواند برای فصول سرد مناسب باشد. در این مطلب به تعدادی سبک های مختلف لباس برای کودکان اشاره خواهیم کرد.

سبک لباس راحتی بچگانه

یکی از این سبک ها سبک لباس راحتی می باشد که این سبک لباس برای کودکان چه بزرگ تر و چه کوچک مناسب است. این لباس ها دارای طرح های ساده و مناسب برای انواع فصول هستند که کودکان در آن ها احساس راحتی میکنند. والدین میتوانند به راحتی با استفاده از جین، شلوار و پیراهن، لباس های راحت برای کودک خود خریداری کنند. لباس های راحتی برای پسران و دختران در سبک های متفاوتی موجود است.  لباس راحتی پسرانه  میتواند شامل شلوارک و یک تیشرت ساده باشد و لباس راحتی دخترانه میتواند شامل یک شلوار و تیشرت راحت و ساده باشد.

سبک لباس ورزشی بچگانه

برای سبک ورزشی برای کودکان علاقه مند به ورزش و حرکت مناسب است. این لباس ها دارای جنسی نرم و قابل انعطاف هستند که به کودک اجازه حرکت و فعالیت فراوان میدهد و میتواند برای بازی کردن کودکان نیز بسیار مناسب باشد. این لباس ها شامل شورت، تیشرت و کفش های ورزشی هستند.

سبک رسمی کودکانه

سبک رسمی لباس برای رویدادهای خاص و رسمی مناسب است. این لباس ها دارای ظاهری زیبا و جذاب هستند و معمولاً با لباس های پدر و مادر همخوانی دارند و ست می شوند. این لباس ها شامل لباس ژاکتی، شلوارک و پیراهن و کفش های رسمی هستند. لباس های شیک و رسمی نیز برای رویدادهای خاص و مجالس مناسب هستند. این لباس ها دارای جزئیات زیبا و ظریف هستند و معمولاً با الگوهای قرمز، صورتی، نقره ای و طلایی تزئین شده اند. این لباس ها شامل لباس های شیک برای دختران و پسران هستند.

سبک مدرن و به روز

سبک لباس های مدرن برای کودکان علاقه مند به مد و فشن مناسب است. این نوع لباس ها دارای طرح های جدید و مدرن هستند که با الهام از رویدادهای معروف، برندهای مشهور و رویکردهای خلاقانه تولید شده اند. این لباس ها شامل پیراهن های خاص، شلوارهای جین و لباس های به روز برای دختران و پسران هستند.

نکات مهم در انتخاب لباس کودک 

والدین باید در انتخاب لباس کودکان به مواردی توجه کنند که احتمال حساسیت ها و آلرژی ها را کم تر کنند و همچنین راحتی کودک را نیز در نظر بگیرند. به دلیل اینکه کودکان در مقابل بیماری ها، حرارت و سایر تنش های جسمی آسیب پذیر هستند، لذا انتخاب لباس مناسب برای آنان موضوعی مهم به شمار میرود. برای انتخاب لباس کودکان، از موادی نظیر پنبه، پشم، و نخ استفاده کنید زیرا کودکان در برابر مواد خارجی حساس هستند و ممکن است باعث آلرژی، خارش، و حتی التهاب پوستی شوند. لذا بهتر است از موادی که غیر سمی و نرم هستند استفاده کنید.

با انتخاب سایز مناسب لباس، کودک شما راحت تر حرکت میکند و همینطور از آسیب دیدگی پوست به دلیل فشار لباس جلوگیری میکند. بهتر است سایز لباس را براساس قد، وزن و سن کودک انتخاب کنید. بهتر است لباس های کودک شامل تنوع باشد. این به معنای این است که باید لباس هایی برای هوای گرم و سرد، چند نوع لباس برای فصول مختلف، و همینطور لباس های شیک و راحت برای مهمانی ها و رویدادهای خاص در اختیار کودک شما قرار داده شود.

رنگ لباس از نکاتی است که باید در انتخاب لباس کودک مد نظر قرار گیرد. بهتر است رنگ های سبک تری چون صورتی، بنفش، آبی روشن، زرد، و سبز روشن انتخاب شود. این رنگ ها به کودک شما آرامش میبخشند و همینطور زیبایی و شادابی به لباس اضافه میکنند. کودکان بیشتر با بازی کردن و حرکت دائمی خود، لباس های خود را آسیب میزنند. بنابراین بهتر است لباس هایی که مقاومت بالایی داشته باشند انتخاب کنید. به عنوان مثال، لباس هایی که از پارچه های تنگ کشیده شده ساخته شده اند، معمولاً بسیار مقاوم هستند.

 

بهترین ست مناسب برای لباس کودک 

 

انتخاب بهترین ست مناسب برای لباس کودک 

انتخاب بهترین ست مناسب برای لباس کودک میتواند یکی از مسائلی باشد که برای والدین مهم است. در واقع، معمولاً والدین تلاش میکنند که پسر یا دختر خود را با بهترین و شیک ترین لباس ها پوشانده و آن ها را بهترین شکلی که میتوانند پیش ببرند.

  • یکی از نکات مهم در انتخاب بهترین ست برای لباس کودک، تطبیق رنگ است. شما باید به رنگ لباس کودک توجه کنید و سپس برای هماهنگی بهتر، ستی را انتخاب کنید که با رنگ لباس کودک مطابقت دارد. برای مثال، اگر لباس کودک شما صورتی روشن است، بهتر است که ستی با رنگ های مشابه مانند سفید، خاکستری یا بنفش انتخاب کنید.
  • ساخته شده باشد که با پوست حساس کودک همخوانی داشته باشد. در انتخاب بهترین ست برای لباس کودک، به فصل ها نیز باید توجه شود. برای مثال، در فصل سرما، بهتر است لباس کودک از جنس پشم یا لباس هایی محافظ برای آنان خریداری شود. در فصل بهار و تابستان، لباس کودک از پارچه های خنک و نرم تری ساخته میشود که کودک در این فصل اذیت نشود.
  • بهتر است که به دلیل تنوع، برای لباس کودک خود چندین ست در نظر بگیرید. ست های مختلف شامل پیراهن، شلوار، شلوارک، تیشرت، سویشرت، کاپشن و... باعث میشود که لباس کودک شما همیشه شیک و راحت باشد. راحتی برای کودک شما بسیار مهم است. درست انتخاب کردن یک ست مناسب و راحت به این معنی است که لباس کودک شما مطابق با سبک زندگیشان باشد و به آسانی قابل پوشیدن باشد.

کلام آخر

از آنجایی که انتخاب لباس برای کودکتان امری مهم است و باید با دقت و با توجه به مواردی که در بالا به آن اشاره شد انجام شود و تبدیل به دغدغه ای هر روزه برای هر پدر و مادری می باشد نیازمند فروشگاهی است که در آن بتوانید با خیال راحت و اطمینان خاطر از جنس و انداره لباس ها و کیفیت لباس ها، لباس فرزندتان را خریداری کنید.  سایت لباس بچه نازدونه در رشت  انواع مختلفی از لباس های بچه را ارائه می دهد که خیال شما را از سردرگمی های متعدد برای انتخاب لباس مناسب کودک آسوده میکند.

در فروشگاه لباس بچگانه نازدونه می توانید لباس های رسمی، ورزشی، روزمره، شنا، خواب و ... را برای کودکان پسر و دختر با اندازه ها و سایزهای مختلف پیدا کنید. همچنین، می توانید انواع مختلفی از لباس های بچه با طرح ها و رنگ های جذاب را نیز پیدا کنید. البته این فروشگاه به جز البسه دارای کفش و ... نیز می باشد که میتوانید یک ست کامل را خریداری کنید. پیشنهاد میکنیم از سایت فروشگاه لباس نازدونه جهت خرید آنلاین لباس دیدن کنید.



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!