بهترین صبحانه برای کودکان دبستانی
23 مهر 1401 ساعت 17:40

بهترین صبحانه برای کودکان دبستانی

صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی به خصوص برای کودکان دبستانی که در سنین رشد هستند، می باشد. خوردن صبحانه قبل از مدرسه باعث افزایش انرژی و تمرکز و درک بهتر مفاهیم شده و به طور کل باعث عملکرد بهتر کودک می شود. با توجه به متابولیسم بدن کودکان گلوکز با سرعت بالایی سوزانده می شود در نتیجه برای انجام فعالیت های روزانه نیاز به انرژی زیادی است که با خوردن صبحانه ی سالم و مقوی بدست می آید.

کودکانی که صبحانه می خورند کمتر در کلاس درس دچار خستگی شده و اشتیاقی بیشتری برای شرکت در فعالیت های فیزیکی نسبت به کودکانی که صبحانه نمی خورند دارند. خوردن صبحانه باعث تقویت حافظه، جذب آهن، جلوگیری از اضافه وزن، کاهش استرس و بهبود خلق و خوی کودک می شود.

بهترین صبحانه برای کودکان دبستانی صبحانه ای است که شامل ویتامین ها، کلسیم،پروتئین، کربوهیدرات و فیبر باشد. از این رو مواد غذایی مانند لبنیات، سبزیجات، میوه ها و غلات، تخم مرغ و انواع مغزیجات باید در لیست صبحانه ی کودک قرار بگیرد.

در ادامه این مقاله از نازدونه ( فروشگاه اینترنتی لباس بچگانه) لیست تعدادی از صبحانه های سالم را آورده ایم تا راهنمایی برای شما والدین عزیز باشد.

تخم مرغ آب پز صبحانه ای عالی برای کودکان دبستانی

تخم مرغ آب پز صبحانه ای عالی برای کودکان دبستانی

این صبحانه عالی که مقوی نیز می باشد، حدود 30 دقیقه زمان آماده سازی آن طول می کشد و گزینه ی مناسبی برای مادران شاغل است.

پنکیک یک صبحانه دوست داشتنی

شاید به این مقاله هم علاقه مند باشید: روش های تشویق کودکان به مطالعه

پنکیک یک صبحانه دوست داشتنی

مواد مورد نیاز را میتوانید از قبل آماده کنید و در یخچال قرار دهید. زمان پخت 10 دقیقه طول می کشد. میزان ترکیب هر کدام از این مواد با توجه به تعداد نفرات مد نظر شما متفاوت خواهد بود.

مواد موردنیاز پنکیک

  • آرد گندم
  • تخم مرغ
  • جو دو سر
  • وانیل
  • بکینگ پودر
  • شیر

مواد فوق را با یکدیگر ترکیب کنید و هم بزنید سپس کمی از آن را داخل ماهیتابه از قبل داغ شده ریخته و بعد از 1 الی 2 دقیقه برعکس کنید و تا تمام شدن ترکیب این کار را تکرار کنید.

غلات صبحانه با شیر

یکی از صبحانه های سالم و خوشمزه برای کودکان غلات صبحانه است که با ترکیب عسل به جای شکر و استفاده از شیرهای طعم دار به جای شیر ساده می توانید طعم فوق العاده ای به آن بدهید.

صبحانه مقوی برای کودک

ماست با میوه یا مغزیجات

یک ترکیب سالم و بسیار مقوی که به راحتی آماده و سریع آماده می شود.

اسموتی از صبحانه ی موردعلاقه کودکان

طرز تهیه اسموتی بسیار آسان است و به دلیل غلظت بالا سرریز نمی شود و در صورت کمبود وقت به راحتی قابل حمل است. از ترکیب ماست یا شیر با انواع میوه، سبزیجات یا مغزها و اضافه کردن عسل به آن، میتوان یک اسموتی خوشمزه درست کرد.

اگر شما هم پیشنهادی برای صبحانه کودکان دبستانی دارید؛ با مادران نازدونه ای در میان بگذارید.

 



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!