معرفی پارچه های پاییزه
31 شهریور 1401 ساعت 15:22

معرفی پارچه های پاییزه

پارچه ها دارای انواع بسیار گوناگونی از نظر جنس هستند که هر کدام با توجه به ویژگی هایی که دارند کاربرد متفاوتی دارند. در فصل پاییز پارچه هایی که ضخامت مناسب داشته و لایه دار باشند تا ایجاد گرما کنند و آب کمتری را به خود جذب کنند گزینه ی مناسبی هستند.

در ادامه این مقاله نازدونه (فروشگاه اینترنتی لباس بچگانه) به معرفی برخی از این پارچه های مخصوص فصل پاییز می پردازیم.

پارچه مخصوص فصل پاییز

پشم از پارچه های پاییزی

پشم از پارچه های پاییزی

پارچه های پشمی طبیعی مناسب فصل پاییز و زمستان هم به صورت سنگین و هم سبک در بازار موجود هستند و از پشم حیواناتی مثل بز، گوسفند و شتر تهیه می شود. پشم مانند یک عایق به خوبی پوست بدن را در برابر سرما حفاظت می کند و آب باران و برف را جذب نمی کند و بادوام است. نیاز به شست و شوی مدوام ندارد و ضدحساسیت است.

فلانل مناسب برای پوشاک کودک

فلانل مناسب برای پوشاک کودک

نوعی پارچه که زیر مجموعه ی پارچه های پشمی است و مانند یک عایق گرما را حفظ می کند. این پارچه برای انواع کاپشن، سوییشرت، دامن و… به خصوص برای پوشاک کودک استفاده می شود.

کشمیر از پارچه های پرطرفدار پاییز

کشمیر از پارچه های پرطرفدار پاییز

پارچه کشمیر به دلیل زیبایی و نرمی و گرمای خوبی که دارد یکی از پارچه های پرطرفدار در فصل پاییز و زمستان است. از طرح های پرطرفدار این پارچه طرح چهارخانه است. بسیار محکم و سبک بوده و احساس راحتی میدهد.

موهر مناسب برای مانتوهای پاییزه

 

موهر مناسب برای مانتوهای پاییزه

یکی از گرانترین الیاف طبیعی که برای تولید پالتو و مانتوی پاییزه، ژاکت و... استفاده می شود. این پارچه برای داشتن تارهای ضخیم تر و پهن تر با الیاف دیگر ترکیب می شود.

خز مصنوعی مناسب پاییز و زمستان

 

خز مصنوعی مناسب پاییز و زمستان

از ترکیب الیاف اکریلیک و پلیاستر تهیه شده و دارای انواع رنگ، طرح و وزن
متفاوت است. محبوب ترین نوع خز، خز مصنوعی ساده است.

پارچه فوتر

 

پارچه فوتر

این پارچه از جنس پنبه طبیعی است. از ویژگی های آن میتوان به ایجاد گرمای خوب، ضدحساسیت بودن و بادوام بودن در برابر تغییر شکل اشاره کرد. توجه کنید در اثر دمای بالا و نور مستقیم خورشید الیاف آن از بین می رود.

دورس پارچه محبوب پاییز

دورس پارچه محبوب پاییز

دورس به یک نوع پارچه ضخیم گفته می شود که در پاییز و زمستان استفاده می شود. انواع دورس دو نخ و سه نخ است که به معنی ترکیب پنبه با یک نخ دیگر یا ترکیب پنبه با دو نخ دیگر می باشد. انواع دورس براساس نوع الیاف به دورس پنبه ، دورس ملانژ ،دورس پنبه لاکرا ،دورس لاکرا، دورس پنبه تیپ لاکرا، دورس گلکسی و ... اشاره کرد. هرچقدر تراکم نخ های پشت پارچه بیشتر باشد ضخیم تر می شود.
مجموعه نازدونه از با کیفیت ترین نوع دورس یعنی دورس پنبه تیپ لاکرا در تولیدات پاییز و زمستانی خود استفاده می کند. در صورت رعایت نکات شست و شو عمر این پارچه بالا بوده و با گذشت زمان کیفیت اولیه خود را حفظ می کند. پارچههای دورس در رنگها با چاپ های گوناگون قابل تولید است.
میزان پرزدهی با توجه به نوع بافت رویه متغیر بوده و بهتر است در اولین شستوشو آنها را به تنهایی بشویید. احتمال آبرفت در دورس پنبه وجود دارد. به دلیل جذب آب و سنگین شدن وزن امکان دفرمه شدن و تغییر شکل لباس وجود دارد پس برای خشک کردن بهتر است لباس را روی یه سطح صاف قرار دهید و آویزان نکنید. تمامی لباس های جنس دورس را پشت و رو کنید و با آب سرد بشویید.

شاید به مقالات هم علاقه مند باشید:

لوازم سیسمونی ضروری

راهنمای انتخاب رنگ مناسب لباس بچگانه



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!