ده ترفند از بین بردن لک روی لباس بچه
06 شهریور 1401 ساعت 13:42

ده ترفند از بین بردن لک روی لباس بچه

لکه شدن لباس امری بسیار پر تکرار و اجتناب ناپذیر در کودکان است. در این مقاله از نازدونه (فروشگاه اینترنتی لباس بچگانه) به روش های از بین بردن انواع لکه روی لباس می پردازیم.

پاک کردن غذا از روی لباس بچه

لباس را در آب سرد و مایع لباسشویی بخیسانید. با آب گرم یا طبق دستور العمل لیبل روی لباس عمل کنید. در صورتی که لکه پاک نشد یک لکه بر شست وشوی اولیه یا مایع لباسشویی روی لکه بریزید سپس با ماشین لباسشویی بشورید.

پاک کردن شکلات از روی لباس بچه

ابتدا لکه ی شکلات را تا جایی که می توانید از روی لباس پاک کنید. سپس لباس را با آب گرم و یک شوینده ی آنزیم دار بشورید یا از لکه بر شست و شوی اولیه روی آن قسمت استفاده کنید و در آخر از ماشین لباسشویی استفاده کنید. اگر لکه باقی ماند از یک سفیده کننده مناسب پارچه استفاده کنید.

روش پارک کردن آب میوه از روی لباس بچه

به مدت 30 دقیقه لباس را در آب سرد بخیسانید( آب گرم باعث باقی ماندن لکه می شود) سپس به آرامی سرکه سفید را اضافه کنید و 30 دقیقه دیگر لباس را داخل این ترکیب باقی بگذارید و در آخر با مایع سفیدکننده ی مناسب پارچه داخل ماشین لباسشویی آن را بشورید.

پاک کردن آدامس از روی لباس بچه

ابتدا یک تیکه یخ را روی لکه بمالید سپس با یک چاقوی کره خوری تا جایی که می توانید آدامس را از روی لباس پاک کنید. حال یک روان کننده مانند گلیسرین روی باقی مانده ی آدامس بریزید و آن را از روی لباس پاک کنید و سپس آبکشی کنید.  مقداری صابون مایع ظرف شویی روی لکه بمالید وسپس با ماشین لباسشویی لباس را بشورید.

پاک کردن سس خردل از روی لباس بچه

ابتدا با بهترین نوع لکه بر مناسب لباس کودک یک شست و شوی اولیه انجام دهید سپس داخل ماشین لباسشویی با یک سفید کننده ی مناسب پارچه شست وشو شود.

پاک کردن سس گوجه از روی لباس بچه

ابتدا لباس را باید با یک لکه بر یا مایع لباسشویی شست و شوی اولیه داد.سپس با مایع لباسشویی و دمای آب مناسب داخل ماشین لباسشویی شست و شو داد.

پاک کردن لک از روی لباس بچگانه

پاک کردن رنگ های روغنی از روی لباس بچه

رنگ روغنی علاوه بر این که دیرتر خشک می شود نسبت به رنگ های محلول با آب سخت تر نیز پاک می شود. به یاد داشته باشید تا زمانی که لکه پاک نشده از آب استفاده نکنید. اگر لکه خشک نشده ابتدا آن را از پارچه جدا کنید سپس با یک دستمال خشک به آرامی روی آن بکشید تا پاک شود. اگر لکه خشک شده است با یک مسواک یا چاقو کره خوری به آرامی روی آن بکشید تا رنگ جدا بشود. برای ازبین این نوع لکه ها باید از حلال های شیمیایی که برای رنگ به کار می رود استفاده کرد. روی راهنمای قوطی رنگ حلال های مناسب نوشته شده است. لباس را پشت و رو کنید و یک پارچه خشک روی قسمت بیرونی قرار دهید و محلول را روی لکه از داخل بمالید تا از بین برود. در صورت نیاز پارچه را تعویض کنید. بعد از پاک شدن لکه لباس را داخل آب ولرم و مواد شوینده ای که روی لکه ریختید بخیسانید و بعد از یک ساعت با ماشین لباسشویی لباس را بشورید.

پاک کردن رنگ های محلول با آب از روی لباس بچه

اگر رنگ هنوز خشک نشده تا جایی که می توانید لکه ی باقی مانده را با دستمال پاک کنید.قبل از اینکه با ماشین لباسشویی لباس را بشورید آن را آب گرم آبکشی کنید. برای لکه های خشک باید لباس را به خشک شویی ببرید. میزان پاک شدن لکه به نوع پارچه و فرمولاسیون رنگ بستگی دارد.

پاک کردن چسب از روی لباس بچه

ابتدا با یه چاقوی کره خوری تا جایی که می توانید لکه را پاک کنید. اگر لکه باقی ماند از یک روان کننده مانند گلیسرین استفاده کنید سپس لکه را خراش دهید. پارچه را آبکشی کنید سپس قبل از شست و شو لباس با ماشین لباسشویی روی لکه ی باقی مانده یک صابون مایع ظرف شویی بریزید.

پاک کردن لاک ناخن از روی لباس بچه

لاک ناخن یکی از لکه هایی که به سختی پاک می شود. از این روش ها برای پارچه های که دارای استات و تری استات هستند استفاده نکنید. ابتدا چند برگ دستمال کاغذی را روی هم پهن کنید و در زیر لباس لک دار شده قرار دهید تا رنگ لاک و استون اضافی را به خود جذب کند و از پخش شدن لاک در دیگر قسمت های لباس جلوگیری شود.بعد تکه ای پنبه را به استون آغشته کنید و به آرامی بصورت ضربه ای آن را تمیز کنید. هر بار با خیس شدن دستمال ها آن ها را تعویض کنید. این کار را تا پاک شدن لکه تکرار کنید. سپسی لباس را آبکشی و با ماشین لباسشویی بشورید.

پاک کردن چمن از روی لباس بچه

این لکه را به سرعت با یک اسپری پاک کننده تمیز کنید سپس با استفاده ازمواد شوینده آنزیم دار و بیشترین دمایی که مناسب پارچه است داخل ماشین لباسشویی شست و شو دهید.

پاک کردن خون از روی لباس بچه

اگر لکه تازه است ابتدا با آب سرد آبکشی کرده و سپس داخل ماشین لباسشویی شست و شو دهید. اگر لک خشک شده است ابتدا با آب گرم و مواد شوینده آنزیم دار شست و شو دهید سپس از ماشین لباسشویی استفاده کنید. اگر باز هم لکه باقی ماند از مواد سفید کننده مناسب پارچه استفاده کنید.

شاید به این مقالات هم علاقه مند باشید؛

راهنمای کامل برای ترکیب رنگ لباس بچگانه

کامل ترین روش شست و شو لباس بچگانه

قوانین ست مادر دختری



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!