تاثیر رنگ لباس بچگانه بر روحیه کودک
01 تیر 1401 ساعت 17:03

تاثیر رنگ لباس بچگانه بر روحیه کودک

کودکان برای درک اشیاء، لوازم و سایر موارد، از چشمان خود کمک میگیرند و رنگ ها نیز مهم ترین عامل برای درک این اشیاء و لوازم هستند. در واقع کودکان شما اشیاء را با توجه به رنگی که دارند به یاد می آوردند. از این رو تاثیر رنگ ها از همان بدو تولد کودک بر روحیه کودک پدیدار میشود. بین رنگ ها تشخیص رنگ روشن برای کودک از همه آسان تر است. رنگ ها بر تشخیص، دسته بندی اشیاء و همچنین خلق و خوی کودکان تاثیر بسزایی دارد، به طور مثال؛ آنها با رنک های روشن خوشحال میشوند. بنابراین ترکیب رنگ لباس بچگانه بر روحیه آنها تاثیر مستقیم دارد.

تاثیر رنگ زرد برای لباس بچگانه

مطالعات نشان داده است، رنگ زرد باعث ایجاد شور، هیجان و تقویت حافظه کودکان میشود، اما باید در استفاده از آن زیاده روی نکنید. پوشیدن لباس زرد در اکثر اوقات و بیش از حد باعث ایجاد عصبانیت در کودکان میشود.

تاثیر رنگ سبز برای لباس بچگانه

سبز یک رنگ فوق العاده برای انتخاب لباس بچگانه است، زیرا به شدت باعث ایجاد احساس آرامش، تامل و تمرکز می باشد. تاثیر رنگ سبز نه تنها برای لباس بچگانه بلکه ترکیب این رنگ در اتاق، لوازم و اشیای اطراف کودک بسیار مفید است. به کودکتان لباس سبز بپوشانید تا روح و جسم کودک تاثیر مثبت این رنگ را دریافت کند.

نارنجی؛ رنگی برای افزایش اعتماد به نفس کودک

نارنجی از رنگ های گرمی است که باعث به شدت بر برون گرایی و افزایش اعتماد به نفس کودک موثر است. همچنین استفاده از این رنگ در لباس کودکان باعث تحریک حافظه کودکان میشود، به همین دلیل در بسیاری از مهدکودک ها از این رنگ استفاده میشود.

راهنمای خرید لباس بچگانه + 6 نکته مهم

استفاده از رنگ آبی در ترکیب رنگ لباس بچگانه

از رنگ آبی در ترکیب رنگ لباس بچگانه استفاده کنید، اما به اندازه. آبی رنگی آرامش بخش برای ذهن کودکانتان است و حتما از آن استفاده کنید اما استفاده همیشگی و زیاد از آن ممکن است باعث ایجاد درون گرایی کودکتان شود.

تاثیر لباس بچگانه قرمز بر روحیه کودک

رنگ قرمز باعث ایجاد انرژی و هیجان در کودکان میشود. اما اینکه کودکتان همواره در معرض رنگ قرمز باشند ممکن است باعث ایجاد پرخاشگری و اضطراب در آنها شود.

صورتی، رنگی آرامش بخش در رنگ ها

صورتی نیز از دسته رنگ هایی است که باعث ایجاد آرامش و کاهش استرس کودکان میشود.
 

تاثیر بنفش بر روحیه کودکان

رنگ بنفش یکی از رنگ هایی است که به سرعت نظر کودک را به خود جلب کرده و باعث تقویت قوه تخیل کودکان میشود.

در این مقاله از روانشناسی رنگ لباس بچگانه؛ به تاثیر رنگ های مختلف بر روحیه کودکان پرداختیم، زمانی حتما قبل از خرید لباس بچگانه به تاثیر رنگ آنها  بر روحیه کودک توجه کنید تا کودکتان شاد و با اعتماد به نفس باشد.



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!