تقویت موی مادر در دوران بارداری
20 شهریور 1399 ساعت 20:25

تقویت موی مادر در دوران بارداری

در دوران بارداری، بدن شما تغییرات بسیار زیادی را پشت سر خواهد گذاشت و در همه چیز از جمله غذا، اندازه لباس و غیره تاثیر می‌گذارد! یکی از این تغییرات هم در موی مادران باردار اتفاق می‌افتد. گاهی اوقات موی مادر از رشد خوبی برخوردار است که بعد از زایمان با ریزش مو مواجه می‌شوند و گاهی اوقات نیز موی آنها در دوران بارداری بسیار ضعیف می‌شود. 

اکنون راهکارهایی که برای تقویت موی مادر در دوران بارداری می‌توان انجام داد، بیان می‌کنیم.

هیچ دو زن بارداری یکسان نیستند

همانطور که اغلب می‌شنوید، هیچ دو زن در دوران بارداری خود موارد مشابه را تجربه نمی‌کنند، موی آنها نیز دراین دسته قرار می‌گیرند. این واکنش متفاوت به هورمون‌های جدید بدن شما برمی‌گردد.

در برخی موارد زنان باردار موی تازه و ضخیم را تجربه می‌کنند، زیرا افزایش استروژن باعث می‌شود ریشه‌های موی آنها محکم شوند و منجر به ریزش کمتر شود. با این وجود، برخی از خانم‌ها نیز در صورت کاهش ناگهانی استروژن در بدن با نازک شدن موها، دچار مشکل می‌شوند که می‌تواند هنگام قطع قرص ضد بارداری یا عدم تعادل هورمونی اتفاق بیفتد.

علاوه بر این، نوع موی شما ممکن است کاملاً تغییر کند برای مثال خانم‌هایی که دارای موهای خشک بودند، دردوران بارداری موی چرب داشته باشند و یا افرادی که موهای صافی داشتند، موی آنها حالت داشته باشد.  

بسیاری از پزشکان ممکن است مصرف مکمل‌های بارداری و حفظ رژیم غذایی سالم را در مراحل اولیه توصیه کنند تا بدن زنان باردار از مواد مغذی مورد نیاز برخوردار باشد و این موجب ایجاد هرگونه تغییر در موی مادران باردار شود. همچنین کاهش آهن به عنوان یک ماده معدنی مهم در طول دوران بارداری می‌تواند منجر به ریزش مو شود، بنابراین حتما به دستورات پزشک گوش دهید تا موهای شما نیز سالم بماند!

ریشه‌های موی خود را در سه ماهه اول بارداری تحمل کنید

هورمون‌ها در دوران بارداری موجب می‌شوند تا موی مادران باردار ضخیم شوند، اما در صورتی موی شما رنگ شده باشد، به ظاهر طبیعی خود برمی‌گردد.

بعضی اوقات هورمون‌ها می‌توانند نحوه واکنش موهای شما به رنگ را تغییر دهند، بنابراین ممکن است موی شما در این دوران رنگ دلخواه را نداشته باشد.

نگران نباشید، به محض تولد فرزندتان، هورمون‌های شما به حالت عادی برمی‌گردند، بنابراین می‌توانید هر رنگی که دوست دارید روی موهای خود امتحان کنید.



در سه ماهه دوم و سوم بارداری با موهای خود به خوبی رفتار کنید

در مراحل بعدی حاملگی، معمولاً ناراحتی‌هایی از قبیل دردهای رباط، کمردرد، تورم پاها و موارد دیگر وجود دارد. مراجعه به سالن زیبایی برای شامپو، ماساژ مو، کوتاهی و غیره راه بسیار خوبی برای کمرنگ کردن این دردها است.

ما همیشه توصیه می‌کنیم موهای خود را هر شش تا هشت هفته کوتاه کنید و این در دوران بارداری متفاوت نیست.

مدل موهای ساده بعد از زایمان

تقویت موی مادر در دوران بارداری

بعد از زایمان برای والدین بسیار دشوار است به خصوص مادر زیرا ساعت‌ها باید برای رسیدگی به نوزاد تازه به دنیا آمده زمان صرف کند. برای هین ممکن است نتواند مانند دوران قبل از بارداری موهای خود را بشوید، خشک کند ، از نرم‌کننده و غیره برای موهای خود استفاده کند. بنابراین بهتر است از یک شامپوی خشک خوب و باکیفیت استفاده کند و از مدل‌های موی ساده استفاده کند تا کمتر آسیب ببینند. 

کافی است شامپوی خشک خود را به ریشه موها با اسفنج بزنید، سپس با کمک مسواک از ریشه تا نوک موها بزنید تا کل موها به آن آغشته شود و به این طریق موهای خود را ایمن کنید.

فراموش نکنید که بستن موها به شکل «دم اسبی» یا «گوجه‌ای» روش خارق العاده برای پوشاندن موهای شسته نشده و دور نگه داشتن آن از دسترس کودک است.

جمع‌بندی

بسیاری از مادران نگران ریزش و مراقبت از موهای خود در دوران بارداری هستند. با اینکه ممکن است در دوران بارداری موی شما ضعیف شود، ولی روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید باعث تقویت آن شده و به خوبی مانع ریزش آنها شوید.



بیشتر بخوانیم


1 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • شهین سلطانی

    07 آبان 1399 ساعت 02:59

    عالی بود ممنون نازدونه جون ?