لباس های گرم برای زمستان های سرد
21 آبان 1401 ساعت 12:32

لباس های گرم برای زمستان های سرد

یکی از دغدغه های والدین به خصوص مادرها پوشاندن لباس به کودک است و این دغدغه با بزرگ شدن کودک و عدم تمایل او هنگام لباس پوشیدن بیشتر حس می شود. تصور اغلب والدین در زمستان این است که با پوشاندن لباس بیشتر به کودک از سرما خوردن او جلوگیری می کنند ولی این کار تنها از تحرک کودک جلوگیری می کند و چه بسا سودی نداشته و باز هم کودک سرما می خورد. با دانستن چند نکته مهم و ساده میتوانیم به سوال لباس زمستونی بچگانه چی بخریم؟ پاسخ دهیم. در این مقاله از نازدونه (فروشگاه اینترنتی لباس بچگانه) علاوه بر نکات مهم در خرید لباس زمستونی بچگانه، به معرفی لباس های زمستونی که مناسب کودکان است نیز میپردازیم.

نکات مهم در خرید لباس بچگانه زمستانی

  1. ضخیم ترین لباس ها هم بدون یک زیرپوش یا تیشرت مناسب کارایی ندارد. پوشیدن زیرپوش هم گرمای بدن کودک را حفظ می کند هم باعث می شود بافت و پشم پوست بدن کودک را اذیت نکند.
  2. لباس کودک را به طور کامل قبل از خروج از منزل به تن کنید و اگر وارد محیط گرم می شود لباس کودک مثل کاپشن را از تنش خارج کنید. عدم تعادل دمای بدن باعث بیمار شدن می شود.
  3. لباس هایی که یقه تنگ دارند و به طور کل به سختی پوشیده می شوند تمایل او را به لباس پوشیدن کاهش می دهند.
  4. پوست بدن کودکان بسیار حساس است و الیاف مصنوعی مثل پلی استر هوا را به خوبی رد و بدل نمی کند و باعث آزار او می شود. به همین دلیل از پارچه هایی با الیاف نرم و لطیف استفاده کنید. 
  5. لباس های تیره و طرح دار کثیفی را کمتر نشان می دهند و انتخاب مناسبی برای کودکان است. رنگ بندی لباس بچگانه را به دخترانه و پسرانه تفکیک نکنید. اجازه دهید هر طرح و رنگی که تمایل دارند انتخاب کنند.
  6. کودک همواره در حال رشد است پس لباس کودک را کمی بزرگتر از اندازه ی فعلی او خریداری کنید تا هم کودک  احساس راحتی داشته باشد هم برای لباس های فصلی مثل کاپشن نیاز به هزینه مجدد نداشته باشید. 
  7. در خرید لباس زیپ دار و دکمه دار حتما باید به سن کودک توجه کنید تا مبادا آسیبی به کودک وارد شود برای مثال دکمه را کنده و ببلعد. حتما زیپ و دکمه را چک کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

لباس زمستانی بچگانه، چی بخریم؟

کاپشن، اصلی ترین لباس زمستونی بچگانه

کاپشن، اصلی ترین لباس زمستونی بچگانه

کاپشن های آستردار با پشم شیشه با قد مناسب که کمر کودک را بپوشاند بهترین انتخاب برای گرم نگه داشتن بدن کودک است. بهتر است از جنس های ضدآب استفاده کنید تا در روزهای بارانی نیز قابل پوشیدن باشد. در صورتی که از شنل برای دخترها استفاده می کنید در نظر داشته باشید که شنل جنبه زیبایی داشته و در سرمای زیاد باعث گرم شدن نمی شود و تمامی قسمت های بدن کودک را به خوبی نمی پوشاند. شنل برای اوایل پاییز و پایان زمستان همراه با پوشیدن لباس گرم در زیر آن مناسب می باشد.

سویشرت، از گزینه های همیشگی زمستان

سویشرت، از گزینه های همیشگی زمستان

سویشرت گزینه ی مناسب دیگری است که با لباس های مثل بافت برای گرم نگه داشتن بدن مناسب است ولی باید به میزان سرمای هوا توجه کنید. هودی هم به تنهایی هم با کاپشن قابل پوشیدن است. در صورتی که به تنهایی استفاده شود در سرمای زیاد کاربرد کافی را ندارد، اما تجربه نشان داده خرید یک سویشرت بچگانه همواره کاربردی بوده است.

شلوار برای گرم نگه داشتن کودک

شلوار برای گرم نگه داشتن کودک

در فصل سرما بهتر است از شلوار برای گرم نگه داشتن پایین تنه کودک استفاده کنید. بعضی از مادرها علاقه ی زیادی به پوشاندن دامن به دختر خود دارند با اینکه دامن بیشتر جنبه ی زیبایی داشته ولی با پوشیدن جوراب شلواری پشمی همراه با دامن و کاپشن یا پالتوی بلند که بدن کودک را به خوبی بپوشاند می توان پوششی مناسب فصل و سیلقه ی خود داشت.
در فصل سرما حتما از جوراب های ساق بلند برای کودکان استفاده کنید. پاپوش های بچگانه پشمی هم مناسب خانه هم بیرون با تنوع بسیار در رنگ و مدل برای کودکان موجود است که می تواند از سرد شدن پاها جلوگیری کند.

کفش های مناسب سرما

کفش های مناسب سرما

در فصل سرما استفاده از بوت، نیم بوت و کتونی های ساق دار که بتوان همراه با جوراب کلفت پوشیده شوند پیشنهاد می شود. جنس هایی که به راحتی آب را جذب می کنند نپوشید زیرا بعد از خیس شدن باعث سرد شدن پاها و سرماخوردگی می شود. در سرما بوت های ضدآب که لایه داخلی آن ها پشمی و خزدار است بهترین گزینه می باشد. امروزه مدل های جدید چکمه های بچگانه ضدآب با تنوع بسیار تولید شده است. توجه کنید که برای کودکان از کفش هایی استفاده کنید که به راحتی باز و بسته شوند.

دستکش، مناسب برف بازی های زمستان

دستکش، مناسب برف بازی های زمستان

به دلیل علاقه ی کودکان به بازی در محیط بیرون و در نظر گرفتن این نکته که دست نیز مانند پا سریع سرد شده و سرما باعث می شود که فرد چه کودک چه بزرگسال نتواند به درستی کارهای خود را انجام دهد گرم نگه داشتن دست ها با دستکش نکته ی قابل توجهی است. دستکش های بافتنی که از قدیم برای همه ی ما آشنا هستند در روزهای سرد بارانی و برفی کاربرد ندارند. از دستکش های چرم با لایه ی داخلی مخمل و بافت استفاده کنید که در روزهای برفی نیز محدودیتی برای کودک ایجاد نمی کند و می تواند از برف بازی لذت ببرد.

شال و کلاه برای گرم نگه داشتن گوش

شال و کلاه برای گرم نگه داشتن گوش

به سر داشتن کلاه برای گرم نگه داشتن گوش و پوشاندن پیشانی بسیار پرکاربرد است در صورتی که علاوه بر زیبایی به مدل توجه کنید که همه ی قسمت ها را به خوبی بپوشاند. اصولا لباس هرچقدر هم ضخیم باشد از ناحیه ی گردن سرما وارد بدن می شود پس داشتن یک شال گردن برای گرم نگه داشتن گردن و جلوگیری از ورود سرما نیاز است. توجه کنید برخی از جنس های شال و کلاه پوست بدن را اذیت می کند و باعث حساسیت می شوند و کودک نسبت به استفاده از شال و کلاه حساس شده و  تمایلی نشان نمی دهد. جنس های نرم و لطیف و در عین حال مناسب که به خوبی گرم کنند خریداری کنید.

پوشاک نوزاد مناسب زمستان

در زمستان توجه به پوشش نوزادان بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. قبل از هر چیزی یک رکابی یا تیشرت نخی و شلوار نخی زیر تمامی لباس های نوزاد به تن کنید. 
در انتخاب جنس برای نوزادان حساسیت بیشتری باید به خرج داد. لباس های پشمی یا پرز دار برای نوزادان مناسب نیست زیرا امکان ایجاد حساسیت و وارد شدن پرز در دهان است. سرهمی هایی که لایه دار هستند و مانند عایق حرارتی عمل می کنند گزینه ی مناسبی است. دستکش و داشتن یک پتوی کودک برای زمانی که هوا سردتر می شود پیشنهاد می شود. شما میتوانید از دسته بندی سیسمونی نازدونه همه نوع لباس مناسب نوزاد زمستانی و... را مشاهده و خرید کنید.
بیش از حد لباس به تن نوزاد نکنید تا گرما باعث کلافگی و گریه ی او نشود.
به دلیل گرم بودن خانه لباس نازک به تن نوزاد نکنید. دمای بدن نوزاد و بزرگسال متفاوت است.

تمامی محصولات موردنیاز در فصل پاییز و زمستان را می توانید از طریق سایت نازدونه و دسته بندی پوشاک زمستونی دخترانه و پوشاک زمستونی پسرانه انتخاب و خریداری کنید و زمستانی گرم و شیک پوش داشته باشید.

 

 



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!