ورزش‌هایی برای افزایش قد کودکان
20 مرداد 1399 ساعت 17:06

ورزش‌هایی برای افزایش قد کودکان

بیشتر والدین دوست دارند فرزندان قد بلندی داشته باشند؛ چراکه قد بلندی نشانه‌ای از سلامتی محسوب می‌شود. اما چه ورزش‌هایی برای افزایش قد کودکان مفید هستند؟
 عوامل مختلفی از قبیل رژیم غذایی، شرایط زندگی و ورزش می‌توانند بر قد کودکان تاثیر داشته باشند. تصور می‌شود عوامل ژنتیکی ۶۰ تا ۸۰ درصد قد نهایی را مشخص می‌کنند اما  والدین می‌توانند با کنترل عوامل محیطی، شانس قد بلند شدن فرزندان خود را بالا ببرند، در زیر به ورزش‌های تاثیرگذار بر رشد قدی کودکان اشاره کرده‌ایم.

ورزش‌های کششی

ورزش‌های کششی حتی اگر ساده هم باشند، می‌توانند تاثیر زیادی بر قد کودک شما بگذارند. فرزندانتان را از سنین پایین با تمرینات و ورزش‌های کششی آشنا کنید، تا در آینده فرزندانی قدبلند داشته باشید. در ضمن حرکات کششی به کشیدگی ستون فقرات کمک می‌کند و این کار باعث بهتر شدن اندام کودکان می‌شود.

ورزش‌هایی برای افزایش قد کودکان

ورزش‌های آویزانی

دهه‌هاست که ورزش‌های آویزانی برای داشتن کودکانی قدبلند توصیه می‌شوند. آویزان شدن از میله به کشیدگی ستون فقرات کمک می‌کند و کشیدگی ستون فقرات یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قدبلند شدن کودکان است. سعی کنید حتماً کودکانتان را به انجام ورزش‌های کششی مثل بارفیکس تشویق کنید.

یوگا

ورزش قدیمی یوگا شامل تمرینات کششی و تعادلی زیادی است، بنابراین برای افزایش قد کودکان بسیار مفید است. برخی از آساناهای یوگا تاثیر بیشتری بر رشد قدی کودکان دارند. یوگای «سوریا ناماسکار» یا سلام بر خورشید یکی از بهترین تمرین‌های یوگا برای افزایش قد کودک است زیرا همزمان تمام ماهیچه‌های بدن را به کار می‌گیرد. یکی دیگر از آساناهای مفید چاکراسانا است، چاکراسانا یا حرکت چرخ یک حرکت خم از پشت است که به ستون فقرات انعطاف‌پذیری فوق العاده‌ای می‌بخشد.



ورزش‌های پرشی مانند بسکتبال و والیبال

تمرینات کمی مانند تمرینات پرشی روی کل بدن کار می‌کنند. اگر می‌خواهید فرزند قدبلندی داشته باشید حتماً تمرینات پرشی را فراموش نکنید، این تمرینات به دلیل بالا بردن ضربان قلب یک ورزش فوق‌العاده محسوب می‌شوند. در هنگام پرش، بدن شخص به صورت کامل کشیده می‌شود؛ بنابراین این تمرینات باعث افزایش رشد قدی کودکان می‌شوند. در ضمن انجام تمرینات پرشی باعث فعال نگهداشتن کودکان می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به بسکتبال و والیبال اشاره کرد.

شنا

شنا یک ورزش سالم دیگر است که باعث می‌شود کودک شما فعال باشد و از ورزش کردن لذت ببرد. شنا یک ورزش کاملاً فیزیکی است به این معنی که بر روی تمام عضلات بدن تاثیر می‌گذارد. شنا کردن به مدت طولانی باعث می‌شود که بدن شخص چربی‌های اضافه خود را از دست بدهد و به همین دلیل باعث سالم‌تر شدن بدن فرد می‌شود. ورزش شنا شامل تمرینات کششی زیادی است، به همین دلیل می‌تواند باعث تقویت ستون فقرات شده و زمینه را برای قدبلند بودن و سالم بودن کودکان مهیا کند. شنا یک فعالیت بسیار لذت‌بخش است، هیچ کودکی از آب بازی بدش نمی‌آید.

ورزش‌هایی برای افزایش قد کودکان

دویدن آهسته

دویدن آهسته نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان هم یک ورزش فو‌ق‌العاده است. آهسته دویدن استخوان‌های ساق پا را تقویت می‌کند و همین باعث افزایش هورمون رشد می‌شود که وجود آن برای هر نوع رشد بدنی الزامی است. در ضمن آهسته دویدن ورزشی است که شما هم می‌توانید در آن مشارکت کنید و همین باعث لذت بخش شدن آن برای کودکانتان می‌شود.

جمع‌بندی

ورزش کردن برای تمام سنین لازم است و برای کودکانی که در سن رشد هستند بیشتر از بقیه ضروری به نظر می‌رسد. برخی ورزش‌ها مانند دویدن، شناکردن، بسکتبال و والیبال، یوگا، تمرین‌های کششی اثرات بسیار زیادی روی رشد کودکان دارند.



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!