تفاوت‌های کرونا و آنفولانزا در کودکان
19 مرداد 1399 ساعت 13:29

تفاوت‌های کرونا و آنفولانزا در کودکان

این روزها اگر کوچکترین علائمی از بیماری در خود یا فرزندان‌تان ببینید، ممکن است به این فکر کنید که آیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اید یا این علائم به دلیل آنفولانزا است؟ برای همین ضروری است که تفاوت علائم کرونا و آنفولانزا را بدانید تا این سوال را ذهن خود برطرف کنید و احساس بهتری داشته باشید. همچنین با خیال راحت از کودکان خود مراقبت کنید.

کرونا چیست؟

ویروس کرونا، یک بیماری تنفسی است که به طور معمول با تب، سرفه و مشکل در تنفس همراه است. اگرچه روش دقیق انتشار ویروس کرونا هنوز مشخص نیست، اما مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) گفته است که این ویروس از ذرات و قطرات تنفسی از شخصی به شخص دیگر منتقل می‌شود. برای آن دو روش متفاوت وجود دارد:

  1. از طریق تماس نزدیک با فردی که به بیماری کرونا مبتلا شده است.
  2. اگر فردی که مبتلا به بیماری کرونا است، عطسه یا سرفه کرده و آن قطرات با شما، خصوصاً چشم، بینی یا دهان شما تماس پیدا کند.


تفاوت بین بیماری کرونا و آنفولانزا در کودکان چیست؟

در صورتی که می‌خواهید تشخیص دهید که کودکان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و یا یک آنفولانزای معمولی است، باید به به علائم و نشانه‌های ریز و درشت آنها توجه کنید. تفاوت بین بیماری کرونا و آنفولانزا  در علائمی است که کودک دارد. در حالی که علائم هر دو بیماری تا حد زیادی به هم شباهت دارند، اما تفاوت‌های اساسی نیز بین این دو دیده می‌شود. در ادامه به علائم هر یک از آنها اشاره می‌کنیم و با مطالعه آنها تشخیص این بیماری‌ها از هم آسان خواهد شد.

تفاوت‌های کرونا و آنفولانزا در کودکان

علائم ابتلا به ویروس کرونا

بیماری کرونا در تمام سنین از کودکان گرفته تا بزرگسالان روی دستگاه تنفسی و قسمت پایینی ریه‌ها تأثیر می‌گذارد و علائم زیر را دارد:

  • از دست دادن حس چشایی یا بویایی
  • خراشیدگی گلو
  • درد بدن
  • سردرد
  • سرفه
  • تب

 

علائم آنفلوانزا

آنفلوانزا بخش دیگری از دستگاه تنفسی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این بیماری دستگاه تنفسی فوقانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به این معنی که اگر کودکان به بیماری آنفولانزا مبتلا شوند، علائم زیر را خواهند داشت:

  • آبریزش بینی
  • سرفه
  • گرفتگی بینی
  • گلو درد
  • درد بدن
  • استفراغ / اسهال

 

فراموش نکنید که برای جلوگیری از ابتلا کودکان به بیماری کرونا و یا آنفولانزا، حتماً دستان آنها را با دقت بشویید، اجازه ندهید کودکان دستان خود را به چشم، بینی و دهان خود ببرند و تا حد امکان آنها را در خانه نگه دارید و به خصوص از دسترس و نزدیکی آنها با افراد بیمار جلوگیری کنید.

در این جدول برخی از علائم کرونا ویروس با ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا مقایسه شده است:

 

علائم

کرونا

سرماخوردگی

آنفولانزا

تب

اغلب

به ندرت

اغلب

سرگیجه

گاهی اوقات

گاهی اوقات

اغلب

سرفه

اغلب (سرفه خشک)

خفیف

اغلب (سرفه خشک)

عطسه

خیر

به ندرت

خیر

درد بدن

گاهی اوقات

به ندرت

اغلب

آبریزش بینی

به ندرت

به ندرت

گاهی اوقات

گلودرد

گاهی اوقات

به ندرت

گاهی اوقات

اسهال و استفراغ

به ندرت

خیر

گاهی اوقات برای کودکان

سردرد

گاهی اوقات

به ندرت

اغلب

تنگی نفس

گاهی اوقات

خیر

خیر

 

سخن آخر

با اینکه در این متن به برخی از علائمی برای تشخیص تفاوت‌های بیماری کرونا و آنفولانزا اشاره کردیم، اما بهتر است برای اینکه مطمئن شوید کودکان به کدامیک مبتلا شده‌اند با دکتر و متخصصین صحبت کنید. توجه داشته باشید که رفتن به مطب دکتر اکیدا توصیه نمی‌شود. برای همین بهتر است از سایر روش‌های ممکن برای برقراری ارتباط با پزشک فرزند خود استفاده کنید.



بیشتر بخوانیم


0 دیدگاه ارسال دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!